Branschkollpodden
Här lyssnar du på alla avsnitt av Branschkollpodden – en podd om tryck, produktmedia och förpackningar.
Branschkollpodden: Thomas Davidsson vd på Wackes
Thomas Davidsson vd för ”nya Wackes” (efter fusion med Olsson & Co) gästar podden och vi pratar såklart om sammanslagningen…
Podd: PDF-filer för säker och tillgänglig information
Om du jobbar med att skapa dokument ska du lyssna på den här podden!
PODD: Affärsmodeller, automatisering och ny teknologi i grafiska branschen
Morten B. Reitoft gästade nyligen Studio Branschkoll och vi pratade om de allra viktigaste sakerna just nu för tryckerier och…
Populär hos trendiga inredningsbutiker – nu vill hon jobba mer mot profilbranschen
Martina Sahl startade upp sitt bolag Eldstickan under 2017 och har sedan dess nästan dubblat omsättningen varje år.
PODD: ”AI kommer inte ta ditt jobb. Men någon som kan AI kommer göra det.”
Dags för ny kunskap för att ta ditt företag till nästa nivå.
PODD: Dags för grafisk mässan – och mycket annat – Matteus Celinski om Canons aktiviteter och utvecklingen i branschen hösten 2023
Det är febril aktivitet i den grafiska branschen.
PODD: Läget på pappersmarknaden med Jonas Palmgren på Antalis
Undrar du hur det ser ut på pappersmarknaden just nu? Vilka är tillverkarna och hur kommer tillgången att utvecklas framöver?
Branschkollpodden: Hållbarhet vs försäljning inom produktmedia
Går det att fortsätta sälja hållbar produktmedia trots att världsekonomin är sämre och den svenska kronan är ovanligt svag?
PODD: Förändringar hos Pantone – en färgskandal eller bara storm i ett vattenglas?
Förändrade basfärger och nya blandningar i Pantone-systemet. Så här påverkar det dig som jobbar med trycksaker.
Hur blir man medlem i New Wave Profile – podd med Camilla Fjordland
I det här avsnittet av Branschkollpodden pratar vi med Camilla Fjordland som är konceptansvarig på New Wave Profile. Det är…
PODD: Tredje generationens produktmedia – Charlotte Ericson, vd och projektledare på Marc
I det senaste avsnittet av Branschkollpodden pratar vi med Charlotte Ericson som tillsammans med sin bror Johan driver produktmediabyrån Marc…
Branschkollen #3: Framtidens tryckjobb finns i hemmet och Premiummedia
Branschkolls redaktörer Ola och David diskuterar aktuella händelser inom print, promotion och pack varje månad.
PODD: Helloprint mitt i Sverige-lansering – lokal produktion och hållbara produkter är framtiden
Branschkoll har pratat med Rick Molenaar på Helloprint som är mitt i en lansering på den svenska marknaden. Den breda…
PODD: Håvard Grjotheim, Scandbook – Dagsformen och framtiden för grafiska branschen och den tryckta boken
En av de mest erfarna personen i europeisk grafisk industri är Håvard Grjotheim som idag är styrelseordförande i Scandbook. Nu…
PODD: Matteus Celinski på Canon om de stora möjligheterna i grafiska branschen
Matteus Celinski, Country Director på Canon gästade nyligen Branschkolls poddstudio.
Branschkollpodden: Storyn om det nischade SaaS-bolaget – vår specialitet är webbshoppar med extremt många produkter
Alex Giers vd och grundare av Unitedprofile gästar Branschkollpodden och pratar om de senaste tekniska innovationerna, vad Unitedprofile jobbar på…
PODD: Torgny Johansson, IT Grafiska – ”Vi är ett tryckeri, inte en produktionsanläggning”
Branschkollpodden om grafiskt företagande. Det handlar om försäljning, onlinetryckeriernas allt svagare position, om att vara ett lego-tryckeri, tillgång till papper…
Branschkollen #2: Lidl köper pappersbruk, Wackes och Olsson & Co går samman, greenwashing finns överallt
I det andra avsnittet av ”Branschkollen”, podcasten där David och Ola diskuterar aktuella händelser i print-, profil- och förpackningsbranschen, pratar…
Branschkollen #1: Kompetenskris, elkris, förvärv och branschens nya webbshoppar
I det första officiella avsnittet av ”Branschkollen”, podcasten där David och Ola diskuterar aktuella händelser i print-, profil- och förpackningsbranschen,…