Branschkollpodden

Här lyssnar du på alla avsnitt av Branschkollpodden – en podd om tryck, produktmedia och förpackningar.

51 gelato webb

Podd: Gelato lanserar plattform för grafisk produktion och inköp

Gelato Connect lanserades nyligen och innebär att mjukvaran för inköp, produktion och logistik nu öppnas upp för hela branschen.

51 Wackes webb 1800

Branschkollpodden: Thomas Davidsson vd på Wackes

Thomas Davidsson vd för ”nya Wackes” (efter fusion med Olsson & Co) gästar podden och vi pratar såklart om sammanslagningen…

50 Kent Aberg web

Podd: PDF-filer för säker och tillgänglig information

Om du jobbar med att skapa dokument ska du lyssna på den här podden!

48 morten webb

PODD: Affärsmodeller, automatisering och ny teknologi i grafiska branschen

Morten B. Reitoft gästade nyligen Studio Branschkoll och vi pratade om de allra viktigaste sakerna just nu för tryckerier och…

Annons
sv SE СС 352 Newsletter Banners Swedish and
49 Eldstickan web

Populär hos trendiga inredningsbutiker – nu vill hon jobba mer mot profilbranschen

Martina Sahl startade upp sitt bolag Eldstickan under 2017 och har sedan dess nästan dubblat omsättningen varje år.

47 Vati web

Kvalificera ditt företag för den nya marknaden – prioritera rätt i ditt hållbarhetsarbete

Genom att prioritera rätt i arbetet med hållbarhet så kan du inte bara göra gott för planeten utan också säkra…

46 claes m web 1800

PODD: ”AI kommer inte ta ditt jobb. Men någon som kan AI kommer göra det.”

Dags för ny kunskap för att ta ditt företag till nästa nivå.

45 matteus web

PODD: Dags för grafisk mässan – och mycket annat – Matteus Celinski om Canons aktiviteter och utvecklingen i branschen hösten 2023

Det är febril aktivitet i den grafiska branschen.

Annons
Jonas Palmgren Antalis

PODD: Läget på pappersmarknaden med Jonas Palmgren på Antalis

Undrar du hur det ser ut på pappersmarknaden just nu? Vilka är tillverkarna och hur kommer tillgången att utvecklas framöver?

Produktmedia Profilreklam Hållbar

Branschkollpodden: Hållbarhet vs försäljning inom produktmedia

Går det att fortsätta sälja hållbar produktmedia trots att världsekonomin är sämre och den svenska kronan är ovanligt svag?

42 Podd Pantone webb

PODD: Förändringar hos Pantone – en färgskandal eller bara storm i ett vattenglas?

Förändrade basfärger och nya blandningar i Pantone-systemet. Så här påverkar det dig som jobbar med trycksaker.

41 camilla fjordland webb2

Hur blir man medlem i New Wave Profile – podd med Camilla Fjordland

I det här avsnittet av Branschkollpodden pratar vi med Camilla Fjordland som är konceptansvarig på New Wave Profile. Det är…

Annons
40 MARC W

PODD: Tredje generationens produktmedia – Charlotte Ericson, vd och projektledare på Marc

I det senaste avsnittet av Branschkollpodden pratar vi med Charlotte Ericson som tillsammans med sin bror Johan driver produktmediabyrån Marc…

ytkollen3

Branschkollen #3: Framtidens tryckjobb finns i hemmet och Premiummedia

Branschkolls redaktörer Ola och David diskuterar aktuella händelser inom print, promotion och pack varje månad.

38 Helloprint webb

PODD: Helloprint mitt i Sverige-lansering – lokal produktion och hållbara produkter är framtiden

Branschkoll har pratat med Rick Molenaar på Helloprint som är mitt i en lansering på den svenska marknaden. Den breda…

39 webb

PODD: Håvard Grjotheim, Scandbook – Dagsformen och framtiden för grafiska branschen och den tryckta boken

En av de mest erfarna personen i europeisk grafisk industri är Håvard Grjotheim som idag är styrelseordförande i Scandbook. Nu…

Annons
Banner Branschkoll 900x300
36 Matteus web 1800

PODD: Matteus Celinski på Canon om de stora möjligheterna i grafiska branschen

Matteus Celinski, Country Director på Canon gästade nyligen Branschkolls poddstudio.

35 Alexander G web

Branschkollpodden: Storyn om det nischade SaaS-bolaget – vår specialitet är webbshoppar med extremt många produkter

Alex Giers vd och grundare av Unitedprofile gästar Branschkollpodden och pratar om de senaste tekniska innovationerna, vad Unitedprofile jobbar på…

34 webb T

PODD: Torgny Johansson, IT Grafiska – ”Vi är ett tryckeri, inte en produktionsanläggning”

Branschkollpodden om grafiskt företagande. Det handlar om försäljning, onlinetryckeriernas allt svagare position, om att vara ett lego-tryckeri, tillgång till papper…

35

Branschkollen #2: Lidl köper pappersbruk, Wackes och Olsson & Co går samman, greenwashing finns överallt

I det andra avsnittet av ”Branschkollen”, podcasten där David och Ola diskuterar aktuella händelser i print-, profil- och förpackningsbranschen, pratar…

Annons