GrafKom laddar för fullmatad nätverksträff i Borås

Skärmavbild 2014-09-22 kl. 07.29.23

Nätverket Grafkom, som haft en kraftig utveckling det senaste året, förbereder nu höstens konferens – GrafKom I/O – i Borås den 5 och 6 november. Till Borås kommer bland annat koncernchefen på Lasertryk, Esben Mols Kabell, och delar med sig av hur de ser på branschens framtid. På senaste mötet i Nyköping i våras kom 70 deltagare.

– Nu laddar vi för 5 och 6 November med den mest spännande nätverksträff någonsin, säger Grafkoms ordförande Ulf Sunnbergs i en kommentar.

Läs också: GrafKom på väg mot rekord – de här företagen kommer

Annons

Fokus ligger på att sprida idéer och kunskap samtidigt som deltagarna kan bygga sitt nätverk i branschen.

Några av de klara talarna är:

  • Esben Mols Kabell, Koncernchef LaserTryk

    Esben Mols Kabell, Koncernchef LaserTryk

    Esben Mols Kabell (DK), koncernchef, LaserTryk – Skandinaviens största digitaltryckeri med aggressiv marknadsföring mot både tryckerier och köpare

  • Bruce Steinberg (USA), CEO, Relyco – Nya media för tryck.
  • Henrik Ström, Web and Media Production Manager, Ellos Group
  • Ulf Sunnberg och Ola Karlsson, grundare, Mcro The Print Liberation Company – Nya lösningar för multikanalskommunikation.
  • Branschkoll – Med branschkonjunkturen.
  • Fredrik Schöön, Postify – Öppnar upp plattformen för alla med nytt API
  • GrafKom uppdatering från Graph Expo i Chicago
  • Lars Andersson, Riso
  • Totalt kommer 20 talare att presentera under de två dagarna

Många andra ämnen kommer att hanteras under ett fullspäckat dygn i Borås. Augmented Reality (AR), iBeacon, W2P, branschkonjunktur och strukturutvecklingen är några exempel.

– Alla som är intresserade av utvecklingen inom tryck och publicering är välkomna som medlemmar i GrafKom och till mötet, avslutar Ulf Sunnberg.

Anmälan görs på via GrafKoms webbplats.

Annons

Påhlsons Daylight gör storsatsning i Nyköping

Fasad liggande
Ämnen i artikeln: Påhlsons Daylight

Nya lokaler och nytt utbud i ett attraktivt område.

Ämnen i artikeln: Påhlsons Daylight
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon har kallats profilbranschens bästa inköpschef – nu jobbar hon på Swagg

jessicakayaswagg
Ämnen i artikeln: Swagg

”Det får stå för de som har sagt det”.

Ämnen i artikeln: Swagg
redaktionen@branschkoll.se
Annons

We Do Merch börjar jobba med secondhand

secondhand11
Ämnen i artikeln: We Do Merch

Blir andra branschaktören som hoppar på trenden att erbjuda profilerade secondhand-plagg.

Ämnen i artikeln: We Do Merch
redaktionen@branschkoll.se
Annons

New Wave Group rasade efter rapport som inte föll marknaden i smaken

q3 2024 nwg
Ämnen i artikeln: New Wave Group

Torsten är inte nöjd med kvartalet och aktien tog stryk tvåsiffrigt.

Ämnen i artikeln: New Wave Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Voky landar ännu en upphandling

Ämnen i artikeln: Voky
Ämnen i artikeln: Voky
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Formac förvärvar kollega i Norge

norway flag
Ämnen i artikeln: Formac

Formac, som är specialiserade på produktmedia inom fordonsindustrin, har gjort ett förvärv i Norge.

Ämnen i artikeln: Formac
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Presentshop till salu

Ämnen i artikeln: Till salu

Säljer presenter både B2C och B2B.

Ämnen i artikeln: Till salu
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordic Carton har siktet inställt på Europa

IMG 1344 1800
Ämnen i artikeln: Nordic Carton

:heavy_check_mark:Ny treårsplan spikad :heavy_check_mark:Nu har steg tagits för att växa utanför Norden :heavy_check_mark:Ny maskinpark är på plats

Ämnen i artikeln: Nordic Carton
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Epsons nya etikettpress attraherar nordiska tryckerier – tre har redan investerat

Richard Garp Epson 1800
Ämnen i artikeln: Epson

Epson har nyligen lanserat sin etikettpress SurePress L-4733AW i Norden. En maskin med vattenbaserat bläck som riktar sig mot de lite mindre tryckvolymerna där hög detaljkvalitet är avgörande.

Med pressen vänder man sig dels till tryckerier som vill minska sitt beroende av externa leverantörer och få möjligheten att producera etiketter i egen regi. Men också till varumärkesägare som vill ta hand om sin egen etikettproduktion.

– Med en stor färgrymd och tryck med extra färger som grönt, orange och vitt täcker maskinen upp till 96 procent av Pantoneskalan, berättar Richard Garp på Epson.

– Även om den har en lägre hastighet än vissa andra modeller, erbjuder den hög tillförlitlighet och enkel användning – perfekt för företag som vill hantera små serier med anpassad produktion och hållbara lösningar.

Framgång på den nordiska marknaden

Epson har redan sålt tre enheter av Surepress L-4733AW i Norden under 2024, vilket överträffar företagets försäljningsmål. Tidtryck i Uppsala kommer att installera sin maskin i november, vilket gör dem till Epsons svenska referensinstallation.

På Island har Prentmet Oddi nyligen installerat sin press för att möta en växande efterfrågan på lokala etikettlösningar. Dessutom har Empaka Kartonnage i Danmark investerat i samma press.

Ämnen i artikeln: Epson
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vd-byte på wellbolag

Han tar över som interim-vd.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons