Zound Industries söker Art Director

adidas headphones is anchored in human-centred design, with a focus on technology innovation, function and fit. We are determined to give athletes at every level the ultimate audio experience, in any field of play.

Right now, we’re searching for a passionate Art Director to join the growing adidas creative team. You will support the Creative Director in developing and executing campaigns, creative concepts and storytelling content across all brand touch points.

What you’ll do:  
• Support Creative Director in developing art direction for marketing assets for Integrated Campaigns, Experiential, Trade events, packaging, and POS
• Ideate and create social channel content with Copywriter
• Brief and work together with external talent incl. photographers, videographers, stylists, set builders, designers etc. to create content in line with the adidas brand expression
• Support Creative Director within pre- and post production process of campaigns
• Further develop brand and visual guidelines and campaign toolkits
• Work with local markets to ensure brand consistency across executions
• Support Senior Graphic Designer in asset creation

You will report to the Creative Director at the adidas headphones brand team and work closely together with the Senior Graphic Designer, Marketing Project Coordinator and Copywriter in the global adidas headphones brand team, as well as local marketing, retail, packaging, and e-Com teams.

Who you are
You’re a hands on Art Director with an eye for design and skills and software knowledge (Adobe Creative Suite) to create and execute concepts. You have a passion for streetwear / contemporary fashion and music culture, you’re curious at heart, and love to take initiative in a fast paced busy environment.

Skills & experience
• Approximately 5 years experience as an Art Director
• Approximately 3 yrs of on shoot art direction, experience directing photographers, stylists, and producers within fashion, lifestyle and/or music
• Experience in creating for digital campaigns and rolling out campaigns across digital and print
• Art direction degree or equivalent

As Zound Industries is a diverse and global company, we see that you have excellent oral and written communication skills in English and preferably another language.

We thrive to foster an inclusive workplace and we do not discriminate on the basis of race, religion, disability, color, national origin, gender, sexual orientation, age, or marital status. We firmly believe that Zound thrives when our employees do and it will in the end lead to better experiences for our consumers.

Does this sound like you?  
So, if you want to be part of a creative and fast paced environment where no two day is the same, this job is a perfect match for you. Please send us your resume and portfolio/work samples showing design and art direction for fashion and lifestyle brands along with description about why you’d like to join us as soon as possible as we are reviewing candidates continuously.
We look forward to your application!

A bit about us
Zound Industries designs and develops speakers and headphones under the brand names adidas, Marshall and Urbanears. With a strong focus on innovative technology and user-centered design, Zound has launched a wide range of iconic, award-winning products. Zound currently has around 230 employees, with offices in Stockholm, New York, London, Paris, Shenzhen and Hong Kong. In 2019 turnover reached about SEK 2.0 billion

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons