Logga in

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

11 september, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia.

Komatsu Forests är en gigantisk producent av skogsmaskiner med sin bas i Sverige. Man omsätter över 3 miljarder kronor och har 600 anställda. Z-profil kommer driva Komatsus webbshop och logistik kring bolagets produktmedia både i Sverige och globalt.

Samarbetet inleds med en rivstart och redan nu är den dedikerade webbshoppen aktiv, där kan kunder från hela världen beställa arbetskläder och profilprodukter. Shoppens utbud kommer uppdateras löpande och den är specifikt framtagen utifrån Komatsu Forests grafiska och etiska riktlinjer.

– För oss på Z-Profil är det här en riktig drömaffär. Framförallt är det själva partnerskapet och lösningen som gör mig så varm i hjärtat, men också det faktum att det är en aktör som är så viktigt för hela Umeåregionen. Vi har arbetat målinriktat i flera år för att kunna skapa den här typen av lösning där vi tar hand om hela affären och logistiken medan kunden får en hög servicegrad och nöjda kunder, säger Jörgen Wikström, vd på Z-Profil, i ett pressmeddelande.

Poppis varumärke

Komatsu Forest har verksamhet och kunder över hela världen, bolaget finns representerat på fem kontinenter med huvudkontor i Umeå. Webbshoppen som Z-profil tagit fram låter användare världen över beställa produktmedia. Samtidigt som den har kundspecifika erbjudanden bakom inlogg. Och är självklart också öppen för privatpersoner.

– Kunderna har länge efterfrågat en webbshop och vi ser också att det är det mest använda sökordet på vår webbsida. Vi är stolta och glada över att Komatsu-kläder är så populära bland våra kunder och det gör den nya webbshopen extra rolig att presentera”, säger Annelie Persson, kommunikationschef på Komatsu Forest, i ett pressmeddelande.

– Vi har ju anat, men börjar först nu förstå hur eftertraktat varumärket Komatsu Forest faktiskt är för många skogsarbetare runt om i världen. Inte minst märkte vi av intresset när vi var med Komatsu Forest på Skogsnolia tidigare i år. Det är många som är stolta över att förknippas med just Komatsu Forests maskiner och vill gärna visa upp det. Ja, de är regelrätta fans helt enkelt, säger Jörgen Wikström.

Annelie Persson som är kommunikationschef på Komatsu Forest och Z-profils vd Jörgen Wikström.

Z-profils största avtal hittills

Det här är Z-profils klart största avtal hittills och öppnar upp många nya kunder och tillväxtmöjligheter för återförsäljaren.

– När vi letade leverantör sökte vi brett, eftersom det är leverantör som ska tillgodose hela vår globala verksamhet. Att vi hittade vår samarbetspartner på hemmaplan är vi jätteglada för likaså att vårt partnerskap bidrar till det lokala näringslivet, avslutar Annelie Persson på Komatsu Forest.

Så här ska Messe Düsseldorf Covidsäkrar Drupa – ansiktsmask blir obligatorisk

(Bild: Drupa)

Drupa gör nu allt för att kunna genomföra mässan.

Heidelberg överger Drupa

Heidelberg ställer in sitt deltagande på Drupa nästa år.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)