Logga in

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

19 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital för att driva fortsatt expansion på de åtta befintliga marknaderna man redan finns på i Europa.

– Magasinbranschens förflyttning från offline till online har precis börjat, och vi förväntar oss att se samma paradigmskifte för digitala magasin som andra mediabranscher, så som musik och film, säger vd Maria Hedengren i ett pressmeddelande.

I maj 2019 lanserade Readly sin tjänst på den italienska marknaden. Nu har man över 4000 titlar i sin tjänst som läsarna köper obegränsad tillgång till för 99 kronor per månad.

Två Landa-pressar till Nederländerna

Landa tycks vara populärt i Nederländerna och företag i det lilla landet har redan köpt två pressar från den israeliska tillverkaren.

Stockholmstryckerier flyttar ihop – ”vi skapar ett fantastiskt starkt mediahus”

Nytt verktyg för livscykelanalyser av förpackningar

Ett nytt verktyg från Billerudkorsnäs visar att många företag skulle kunna minska sina förpackningars klimatpåverkan med upp till 50 procent.

Svenska konsumenter vill ha förpackningar av papper

Organisationen Two Sides, som verkar för att främja den grafiska branschen och lyfta papprets hållbarhet, har genomfört en ny omfattade studie där man frågat europeiska konsumenter om deras förpackningspreferenser. (mer…)

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.