Logga in

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

19 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital för att driva fortsatt expansion på de åtta befintliga marknaderna man redan finns på i Europa.

– Magasinbranschens förflyttning från offline till online har precis börjat, och vi förväntar oss att se samma paradigmskifte för digitala magasin som andra mediabranscher, så som musik och film, säger vd Maria Hedengren i ett pressmeddelande.

I maj 2019 lanserade Readly sin tjänst på den italienska marknaden. Nu har man över 4000 titlar i sin tjänst som läsarna köper obegränsad tillgång till för 99 kronor per månad.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning. 

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.

Arctic Paper investerar i Polen för bredare produktportfölj

Arctic Paper har genomfört en investering på 10 miljoner euro vid sitt polska bruk i Kostrzyn. (mer…)

Clear Channel höjer priser på utomhusreklam för andra året i rad

Fler skärmar och hög efterfrågan sägs ligga bakom prishöjningarna