Logga in

YP söker platschef

02 december, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nu söker vi efter en affärsorienterad ledare som vill jobba med B2B i våra fina butiker i Uppsala och Enköping! Vi söker dig som vill arbeta i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter!

Vilka är YP?

YP är en del av Blåkläder och en rikstäckande kedja som idag består av 12 butiker. YP:s mål är att vara den bästa leverantören av arbetskläder och personligt skydd på den lokala marknaden I våra butiker finner du Blåkläders produktsortiment såväl som andra varumärken och vi levererar ett komplett sortiment inom kategorierna; yrkes- och profilkläder, samt personligt skydd så som; skor, handskar, andningsskydd, hörselskydd m.m.

Om rollen
Som platschef ansvarar du för att leda och utveckla butikerna och dess medarbetare. Du ansvarar för butikens dagliga drift samt för personal, resultat och budget. För att lyckas med ditt arbete får du relevanta arbetsverktyg och vägledning av din närmsta chef, tillika VD. En viktig uppgift för dig som platschef är att säkerställa att kunden alltid kommer i första hand. Du har stor frihet i att driva butikerna och tar egna beslut utifrån givna förutsättningar.

Som platschef på YP driver du även din egen försäljning såväl i butik som på fältet och ansvarar för en egen kundportfölj, detta innebär att du trivs- och hämtar energi i kundmötet. Vidare har du alltid ett övergripande verksamhetsfokus och i egenskap av ledare är du en viktig kulturbärare som visar vägen för dina medarbetare. Din tid fördelar du mellan butiken i Uppsala och Enköping, men du är givetvis flexibel och mån om att vara tillgänglig även om du inte är fysiskt närvarande. Totalt ansvarar du för åtta medarbetare fördelat på både innesäljare och utesäljare och du rapporterar direkt till YP, Yrkesbutikers VD, Cecilia
Zimmerman.

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet från detaljhandeln eller B2B-branschen som butikschef
  • Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
  • En hög affärsmässighet
  • Goda kunskaper från affärssystem och Officepaketet
  • Branschvana (meriterande)

Vi erbjuder
Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butikerna. Vidare blir du en del en av en koncern i tillväxt som expanderar både nationellt och internationellt vilket öppnar upp för goda utvecklingsmöjligheter.

Din arbetstid kommer att förläggas till vardagar och butikernas öppettider är 07.00-17.00.

Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan
redan idag!

Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Flera nordiska organisationer tar bort påståenden som är skadliga för grafisk bransch

Före- och efterbild av Stockholms Stads kommunikation kring e-faktura.

Two Sides Anti-Greenwash kampanj har under 2019 fått 131 organisationer världen över att ta bort sina vilseledande påståenden om papprets miljöpåverkan, varav 30 är nordiska organisationer. (mer…)

Arctic med nytt is-vitt papper

Efter White, Highwhite och Ivory kommer nu Ice i Arctic Papers serie Arctic Volume. (mer…)

Snabbväxande online-tryckeri och Landa kommer till Print Next den 7 maj

Koen Vlieghe från Landa och Wouter Haan som driver ett snabbväxande onlinetryckeri delar med sig av sin kunskap på Print Next den 7 maj.

Grafkom arrangerar den 7 maj nätverksträffen Print Next tillsammans med Grafiska Företagen och Nopa. Nu börjar talarna presenteras och på listan finns företag som Landa och Simian. (mer…)

Alsander och Stålhäll ska leda Brandfactory efter rekonstruktionen

Brandfactory har avslutat sin rekonstruktion och Martin Alsander tar över som koncernchef.

Addbrands trycksaker finns nu hos Unitedprofile – enkelt tillgängliga hos anslutna återförsäljare

Johannes Råsbrant, marknadschef på Addbrand och Mange Lindblad, vd på Unitedprofile.

Den senaste leverantören att ansluta sig till Unitedprofile är trycksaksproducenten Addbrand – som blir den första leverantören hos Unitedprofile vars huvudfokus ligger på just trycksaker. (mer…)

Så påverkar Coronaviruset branschen

Coronavirus är egentligen en grupp av olika virus, det senast upptäckta viruset heter Novel coronavirus 2019 (2019-nCoV). Namnet kommer från latinets ord för krona ”Corona” eftersom viruset påminner om just en krona. (Bild virus: WHO)

I skrivande stund är över 60.000 bekräftat smittade av Coronaviruset och över 1.300 av dessa har lett till dödsfall. Viruset har dominerat mediebevakningen världen över de senaste veckorna, allmänheten är orolig och många drar sig för att resa till framförallt Kina, men även Asien generellt. Men hur påverkar viruset vår bransch?

Kraftigt ökat intresse för information om hållbarhet och det tryckta mediet

Niklas Bille var snabb med att börja använda information om det tryckta mediets hållbarhet från Two Sides – som bland annat tagit fram en broschyr om myter och fakta kring tryck och papper. (Bilder: Two Sides Nordics)

Two Sides, som informerar om det tryckta mediets hållbarhet, blir allt mer aktiva i Norden. Nyligen öppnade man upp för lokala företag att bli partners och har redan fått med sig elva företag i Norden och Baltikum – varav tre svenska och fyra norska tryckerier. (mer…)

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Jasmine Jilltoft och Anna Pramborn som ska jobba på Scanlux nyetablerade kontor i Helsingborg.

Danska förpackningsaktören Scanlux Packaging öppnar kontor i Helsingborg.

Strejken är över: Finska pappersindustrin har ett nytt kollektivavtal

Nu kan papper lastas igen i finska hamnar. (Bild: Wikimedia Commons, Hummelhummel [CC BY-SA])

Den finska strejken i pappersindustrin är över. (mer…)