Xerox lanserar ny iGen4

Pressmeddelande 2013-04-04 från Xerox

Xerox lanserar en ny generation av den prisade iGen4-plattformen – nya Xerox iGen4 Diamond Edition, som svarar på tryckeriernas ökade efterfrågan på teknik som skapar lönsamhet för verksamheten.

Med nya iGen4 Diamond Edition blir prepress och jobbuppsättning enklare samtidigt som produktionstiderna förkortas, vilket ger tryckerier ökad konkurrenskraft vid produktion av broschyrer,kataloger, magasin och direktreklam. Nya iGen4 har en jämn och stabil bildkvalitet så att det första trycket har samma kvalitet som det sista.

Förbättringarna i iGen4 Diamond Edition är tidsbesparande, automatiserade funktioner som hämtats från Xerox iGen 150, inklusive 660 mm avläggare och integrerad och automatiserad färgkontroll..

Alla uppdateringar i iGen4 Diamond Edition är tillgängliga för nuvarande iGen4-kunder och inkluderar:

  • Automatisk ”Image-to-Paper”-justering – manuella inställningar ersätts med en automatiserad rutin, som eliminerar tidsödande papperspassning.
  • IntegratedPLUS efterbehandling av häften – genom att använda JDF-teknik och automatiserad efterbehandling blir produktion av häften enkel och du gör prepress, tryck och färdigställande med en knapptryckning.
  • Ökad effektivitet – med antingen EFI Fiery Controller eller Xerox FreeFlow Controller kan iGen4 Diamond Edition hantera olika arbetsflödeslösningar som ökar effektiviteten i produktionen.
  • Automatiserad färghantering – ersätter och eliminerar manuella steg genom att automatiskt analysera färgen och meddela när trycket är klart för produktion.

Tryckerier kan även använda sig av Xerox ProfitAccelerator Digital Business Resources, som är branschens bredaste verktygserie för affärsutveckling, som hjälper verksamheter att få ut det mesta av sin investering.

Return on investment
Enligt en undersökning som genomförts av SpencerLab Digital Color Laboratory ger iGen4-plattformen god ROI och får högsta “Tillgänglighet” av de undersökta tryckpressarna. Högre “Tillgänglighet” betyder ökad prestanda, vilket i sin tur ger fler säljbara trycksaker till kunderna och större intäkter till tryckerierna.

Tillgänglighet
iGen4 Diamond Edition finns tillgänglig från maj 2013.

Ettiketto köper in sig på den tyska marknaden

label
Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto

Ettiketto Group adderar 290 miljoner kronor i omsättning genom förvärvet.

Ämnen i artikeln: EtikettEttiketto
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Danskt etikettryckeri investerar i press från Bobst

1738669735377 1800
Ämnen i artikeln: BobstVisutech

”Detta kommer att stärka vår verksamhet avsevärt”.

Ämnen i artikeln: BobstVisutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Suzano höjer priserna på lövvedsmassa globalt

Eucalyptus 1800
Ämnen i artikeln: Suzano
Ämnen i artikeln: Suzano
redaktionen@branschkoll.se
Annons

SCA höjer priset på kraftliner

Ämnen i artikeln: SCA
Ämnen i artikeln: SCA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Årets ”Kartongmatch” är igång – samlar barn kring återvinning och miljö med koppling till förpackningar

Kartongmatchen 1800
Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak

Tetra Pak har dragit igång Kartongmatchen 2024/2025, en återvinningstävling för barn i Sverige, Danmark och Finland.

Tävlingen är öppen för alla förskole- och skolbarn upp till 12 år och har anordnats i samarbete med ett flertal partners under de senaste 13 åren.

Det är med syftet att sprida kunskap och öka engagemanget bland ungdomar kring miljö och återvinning som Tetra Pak arrangerar Kartongmatchen med stöd av bland annat Arla, Skånemejerier, Norrmejerier, Fiskeby Board och Kiviks Musteri.

En av utmaningarna i årets tävling handlar om att göra en återvinningskampanj som kan uppmuntra människor att återvinna mer.

Kartongmatchen har inspirerat hundratusentals barn i Sverige, Danmark och Finland till att förstå vikten av att återvinna kartongförpackningar. Genom att främja en djupare förståelse och entusiasm för återvinning, formar vi nästa generations engagemang för hållbarhet. När kartongförpackningar återvinns blir de en värdefull resurs för nya produkter, och genom det här initiativet lär sig barnen inte bara bra miljöinitiativ utan blir också kraftfulla förespråkare för förändring i sina egna hem, säger Gustav Askman, Sustainability Manager Nordics på Tetra Pak.

Ämnen i artikeln: FiskebyTetra Pak
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nischad skyltaktör förvärvas av industrikoncern

handslag
Ämnen i artikeln: Skylt

Lönsam verksamhet inom skyltning och märkning får ny ägare.

Ämnen i artikeln: Skylt
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Packdesign byter namn till ULMA Packaging efter förvärvet

ULMA Packdesign
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Huhtamaki utser Axel Glade till chef för Flexible Packaging

huhtamaki axel glade
Ämnen i artikeln: Huhtamaki

Axel Glade har utsetts till chef för Flexible Packaging och medlem av Huhtamakis globala ledning. Han tillträder senast den 1 januari 2026 och rapporterar till vd Charles Héaulmé.

Glade kommer från Constantia Flexibles, där han varit chef för filmdivisionen. Han har lång erfarenhet inom förpackningsindustrin, bland annat från Sealed Air och Bischof + Klein.

Hans-Peter Edelbluth blir tillförordnad chef för Flexible Packaging från den 1 februari 2025 tills Axel Glade tillträder, enligt ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: Huhtamaki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fedrigoni har nu avvecklat verksamheten inom kontorspapper

Ämnen i artikeln: Fedrigoni
Ämnen i artikeln: Fedrigoni
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Han ska leda Canon i Europa

shinichi yoshida 169 white d9f6bde33dd548aaa4edf86e4b6ad7e6 1800
redaktionen@branschkoll.se
Annons