Östersund

Woolpower söker flera sömmerskor

Företaget
Woolpower är en av Sveriges största textilproducent. Vi producerar varma underställ och sockor i ull, från garn till färdiga plagg. All produktion sker i Sveriges fjällvärld, Östersund. Av erfarenhet vet vi vad som krävs för att inte frysa. Idag är vi cirka 100 anställda, vars mål är att sprida värme. Då menar vi värme både i form av funktionella plagg och att vara ett ansvarstagande företag. Woolpower arbetar alltid med hållbarheten i fokus. En bra arbetsmiljö och ett avståndstagande mot externa miljöpåverkningar föder god kvalitet. Vi vill ge våra kunder kläder som är producerade på ett sätt som överensstämmer med våra värderingar. Vare sig de används på fritiden eller i yrket ska de värma hela vägen från insidan och ut. 

Om tjänsten
Woolpower har ett stort fokus på hållbarhet och långsiktighet både innan, under och efter att ett plagg tillverkats. Kläderna ska vara tidlösa, funktionella och hålla mycket hög kvalitet i en strävan att motverka slit och släng. Valet att behålla all produktion lokalt i Östersund skapar färre led i produktionskedjan att kontrollera. När du bär våra kläder kan du därför vara säker på att de har gjorts med ansvar för naturen omkring oss och arbetsmiljön för dem som jobbar för Woolpower. Som sömmerska på Woolpower kommer du att sy både underställ och förstärkningsplagg i stretchiga material som består av en löst stickad mix av merinoull och syntet. Våra sömmerskor kontrollerar och godkänner själva alla kläder de syr för att sedan märka plaggen med sitt namn som ett kvalitetssigill. I och med att vi gör underställ och sockor hela vägen från garn till färdiga plagg kräver det att sömmerskorna kan hantera ett flertal olika maskiner. 

Kvalifikationer

Vi ser gärna att du erfarenhet och intresse av någon typ av sömnad sedan tidigare men det är inte ett krav. Vidare trivs du i en producerande miljö med högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, snarare än dina eventuella tidigare arbetslivserfarenheter.

Du bör kunna tala och förstå svenska.

Vi söker ett flertal sömmerskor och urval kommer att ske löpande

Övrigt:

  • Kollektivavtal TEKO/IF Metall
  • Sömnadstest genomförs
  • Provanställning / Tidsbegränsad anställning kan tillämpas
  • Arbetstiderna är datid (06:00-14:48), eftermiddag (15:30-24:00), natt eller 2-skift (dag/em).

LÄS OCKSÅ: De ska tillverka Försvarsmaktens nya underställ – bygger ny fabrik och vill anställa 60

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons