Upplands Väsby

Windh & Co söker grafisk formgivare

Windh & Co är en reklambyrå i Bredden, Upplands Väsby. Vi hjälper våra kunder bygga varumärke och nå sina affärsmål genom kreativ och genomtänkt kommunikation. Det kan handla om att öka kännedomen om kundens varumärke, nå en speciell målgrupp med ett visst budskap eller sälja mer av en viss produkt. Vi brinner för kommunikation, är grymma på både koncept och content samt tror på design som konkurrensmedel.

Windh & Co samarbetar med företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor.

Länk till hemsida: Windh & Co – Kreativ reklam och kommunikation (windh-co.se) (https://windh-co.se/)

Grafisk formgivare hos Windh & Co innebär:

Formgivning och originalproduktion av olika typer av kommunikationsmaterial, för digitala kommunikationskanaler och för print / tryck. (Exempelvis kampanjer, banners, hemsidor, material för sociala medier, broschyrer, foldrar, mässmaterial). Tjänsten kan även innefatta att skapa logotyper, grafiska profiler, m.m.

Krav:

– Du har en relevant utbildning för tjänsten, exempelvis från design- / reklamskola som Berghs, Forsbergs eller motsvarande
– Du har 2-3 års erfarenhet i branschen, kommunikationsavdelning inhouse eller reklambyrå
– Du arbetar obehindrat i Adobe Creative Suite, främst Photoshop, Illustrator, InDesign, Premiere, samt behärskar Officepaketet
– Det är meriterande om du även har kunskaper inom WordPress och illustration
– Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och har goda kunskaper i engelska

– Du har god vana av Mac- och PC- miljö
– Det är bra om du har B-körkort

Vi söker dig som:

– Kan visa upp en portfolio på utförda jobb
– Har ett stort intresse av och bra blick för god design/formgivning
– Är idérik och kreativ
– Förstår och klarar att anpassa grafisk kommunikation / material för olika kanaler
– Håller dina deadlines
– Arbetar effektivt och kan hantera flera parallella projekt
– Kan arbeta / formge fritt eller efter grafiska riktlinjer / manualer

Som person är du:

– Social och trevlig
– Noggrann och ansvarstagande
– Lösningsorienterad, ser möjligheter
– Tycker om att arbeta både självständigt och i grupp
– Nyfiken, tycker om att lära nytt
– Prestigelös, du sätter laget framför jaget
– Vill bidra till bästa lösningen

Övrigt:

Start: Omgående efter överenskommelse

Arbetstider: Måndag – fredag, 8-17

Placering: Bredden Upplands Väsby

Anställningsform: Heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning

Sista ansökningsdag: 2022-05-29

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons