WeStudents söker Marketing Manager

Marketing Manager till WeStudents!

WeStudents söker nu en kollega som vill jobba med marknad, sälj, produktion och kommunikation.

Vi söker dig som vill vara med och ta en ledande roll i att utveckla oss till den mest relevanta och uppskattade mediekanalen inom employer branding, jobb, karriär och erbjudanden för universitets- och högskolestuderande. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa med nya digitala tjänster och geografisk expansion där du kommer ha en nyckelroll i hur våra produkter och tjänster utformas.

Tjänsten är belägen vid vårt kontor i Eskilstuna

Marknad

· Utveckla och implementera vår marknadsföringsstrategi.

· Vårda och utveckla vårt varumärke, våra kärnvärden och kunder.

· Produktion, uppföljning och analys, kampanjer, kanaler för ett kontinuerligt lärande och maximal tillväxt.

· Driva och utveckla bolagets förmåga inom SEO, sociala medier, annonsering, etc.

Innehåll & Kommunikation

· Ansvara för utformningen och vårt kommunikationsspråk i våra mediekanaler.

· Utveckla våra budskap, i nära samarbete med våra kunder, i alla våra kanaler för önskade effekter i målgruppen.

· Egen innehållsproduktion (intervjuer, copy, rewrite, layout, publicering, mm)

Layout

· Ansvara för bolagets grafiska profil.

· Ansvara för den grafiska utformningen av våra print- och webbmedier.

· Marknadsförings- och säljmaterial samt trycksaker.

· Väl behärska Google Analytics, Adwords och Adsense, samt Facebook Business Manager, Instagram, Photoshop, InDesign, WordPress och Mailchimp eller motsvarande system.

Ansvar

· Leda och producera marknadsföring, hantera befintliga kunder. Rapportering till VD.

Personlig profil

Du arbetar troligen i en motsvarande tjänst idag och har fler års erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och sälj. 

Du har en akademisk utbildning från universitet eller högskola inom relevant område. Du behärskar både det strategiska arbetet och det rent operativa och gillar att blanda de båda delarna i ditt dagliga arbete. Du har erfarenhet från både print- och webbkanaler och är duktig på att skapa framgångsrika marknadsföringskampanjer, samt är en van upphandlare av marknadsföring. Du har också en stark förmåga att skapa intressanta texter för olika syften. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Har du erfarenhet av employer branding, digitaliseringsprocesser, kommunikation mot millennials och CSR-arbete är det starkt meriterande.

Som person är du ambitiös, driven och självgående. Du tar eget ansvar i att utveckla ditt område och dina resultat. Du är kreativ, gillar att driva projekt och arbetar strukturerat.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

YP Yrkesbutiker söker säljande platschef

YP Yrkeskläder flyttar till ny butik och nytt kontor i Västberga söder om Stockholm. Nu söker vi efter en ny driven och erfaren ledare med säljerfarenhet! Vi söker dig som trivs i ett företag med korta beslutsvägar, hög service och med goda framtidsutsikter! 

YP- YRKESKLÄDER SÖKER:

SÄLJANDE PLATSCHEF
VÄSTBERGA, SÖDRA STOCKHOLM 

Vilka är YP Yrkesbutiker?
YP Yrkesbutiker är en rikstäckande kedja som idag består av 12 butiker över hela Sverige. YP Yrkesbutikers mål är att vara den bästa leverantören av arbetskläder och personligt skydd på den lokala marknaden. I våra butiker finner du Blåkläders produktsortiment såväl som andra varumärken och vi levererar ett komplett sortiment inom kategorierna: yrkes- och profilkläder, samt personligt skydd så som; skor, handskar, andningsskydd, hörselskydd mm.

Om ledarrollen
Du ansvarar för att våra kunder bearbetas både från vår butik och ute på fältet, i ditt team finns både butikssäljare och hungriga fältsäljare. Som platschef på YP Yrkesbutiker driver du även din egen försäljning på fältet och ansvarar för en egen kundportfölj, detta innebär att du trivs och hämtar energi i kundmöten.
Du har alltid ett övergripande verksamhetsfokus och i egenskap av ledare är du en viktig kulturbärare som visar vägen för dina medarbetare.
Vi har stora planer för vår nya butik i Västberga som innebär att du tar höjd för både expansion och utveckling samt får dina medarbetare att växa med framtiden.

Vi söker dig som har:

  • B2B-erfarenhet
  • Säljerfarenhet som ledare
  • Tidigare framgångsrik erfarenhet av att leda och utveckla andra människor
  • En hög affärsmässighet
  • Goda kunskaper från affärssystem och Officepaketet
  • Branschvana är meriterande

Vi erbjuder
Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka då ditt arbete kommer att vara avgörande för tillväxten i butikerna. Du blir en del av en koncern i tillväxt som expanderar både nationellt och internationellt vilket öppnar upp för goda utvecklingsmöjligheter!

Är detta är rätt utmaning för dig?
Vänta inte, vi arbetar med löpande urval, skicka därför din ansökan redan idag!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt nätverk för förpackningsföretag

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordiska förpackningstävlingen Scanstar öppnar årets tävling

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tetra Pak lanserar förpackningslösningar för mindre nedskräpning

”Över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren”

Enligt ett pressmeddelande lanserar Tetra Pak i dagarna ett nytt utbud av förpackningslösningar med korkar som är fastsatta på förpackningen. Eftersom korken är fastsatt i förpackningen hoppas man att detta ska leda till mindre nedskräpning

Samtidigt jobbar Tetra Pak vidare med att lansera sugrör av papp. Syftet är att tillmötesgå kundönskemål om större hållbarhetstänk.

Lars Holmquist, Vice vd för Packaging Solutions & Commercial Operations på Tetra Pak, säger: ”Detta är viktiga milstolpar i vår resa mot att utveckla världens mest hållbara livsmedelsförpackningar som är tillverkade helt av förnybara eller återvunna material. ”

Dessa två utvecklingssteg är centrala för att säkerställa att Tetra Paks kunder i Europa ska kunna följa Engångsplastdirektivet (SUP) som ingår i EU:s plaststrategi och är en viktig del av EU:s åtgärder för cirkulär ekonomi. Tetra Pak säger sig därför, med detta i åtanke, ökat takten inom utvecklingen av korkar.

Lars Holmquist: ”Den största utmaningen med fastsatta korkar är den betydande förändring som detta medför för hela värdekedjan. I Europa betyder det att över 1.000 av våra förpackningslinjer kan komma att förändras under de närmaste tre åren.

redaktionen@branschkoll.se
Annons