Logga in

Webinarium: Lär dig mer om Postens nya utdelningsmodell

25 maj, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

21Grams, som bland annat hjälper grafiska företag med porto-optimering och smart distribution av brev och reklam till brevlådor, är en av de aktörer som vet mest om Postnords nya utdelningsmodell som införs nästa år.

Läs mer: Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

Nu bjuder man in branschen till ett seminarium där man berättar hur förändringen påverkar alla som använder brevlådan för kommunikation och marknadsföring. Ett bra tillfälle att på en halvtimme få koll på hur distributionen av trycksaker till svenska hushåll förändras.

Den 28 maj har man ett så kallat ”Open Post” med temat ”PostNord börjar dela på fyra dagar” där man ska ge svar på frågor om den nya utdelningsmodellen och andra trender på postmarknaden inför 2021.

Läs mer och anmäl dig på 21grams.se. Det är gratis med antalet platser är begränsat.

Elanders förvärvar återvinningsaktör – vill skapa global plattform för cirkulär hantering av IT-utrustning

Tjänster och lösningar för en cirkulär ekonomi viktig del av hållbarhetsarbetet.

Hösten började svagt – nedåt för alla medier utom ett

”Investeringarna fortsätter att falla, men inte i lika stor omfattning som under våren och den begynnande återhämtning som man har kunnat se under sommaren håller i sig.”

Amazon stoppar in 3,5 miljarder i tryckeriet till i sin merch-satsning

Amazon investerar 400 miljoner dollar i digital printutrustning.

Snabbmatskedja skrotar leksakerna – delar ut 5 miljoner böcker istället

Christoffer Bergfors, vice koncernchef på Max, som byter ut plastleksaker mot böcker. (Bilder: Press)

Plastleksaker byts ut mot fem miljoner böcker. (mer…)

Krönika: Den här artikeln borde heta ”Offlinekanaler dominerar världen” – men vi testar att hålla oss till fakta

”Det tryckta mediet har hamnat i kläm”.

Elbrist hotar: IT-jättarnas miljöpåverkan ökar snabbt

Nya serverhallar ska byggas – vilka var för sig kan dra så mycket el som ”ett halvt kärnkraftsverk”. Dubbelt så mycket som hela Uppsalas el-förbrukning!

Ny podd: Anni Sandgren – I grund och botten handlar det om att ställa frågan är det här dumt eller smart?

I dagens avsnitt av Branschkollpodden träffar vi Anni Sandgren, CSR Manager på New Wave Group. Vi pratar bland annat om, klimatkompensering, var man börjar sitt hållbarhetsarbete och om hur produktmediabranschens hållbarhetsarbete ser ut om tio år. Missa inte det här! (mer…)

Postutredningen får kritik från branschen – ”Saknar flera perspektiv och viktiga framtidsfrågor”

Ravindra Parasnis, vd för Grafiska Företagen (Bild: Grafiska Företagen)

”Uppenbart att regeringen måste ge tilläggsdirektiv för att säkerställa en framtidssäkrad postpolitik”.

De är först i världen att foliera trycksaker med metallpulver

Mr. Barthel, ägare till tyska Barthel Gruppe och Jan Franz Allerkamp, vd på Actega Metal Print (Bilder: Actega)

De är först med banbrytande teknik för foliering.