Logga in

Webinarium: Lär dig mer om Postens nya utdelningsmodell

25 maj, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

21Grams, som bland annat hjälper grafiska företag med porto-optimering och smart distribution av brev och reklam till brevlådor, är en av de aktörer som vet mest om Postnords nya utdelningsmodell som införs nästa år.

Läs mer: Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

Nu bjuder man in branschen till ett seminarium där man berättar hur förändringen påverkar alla som använder brevlådan för kommunikation och marknadsföring. Ett bra tillfälle att på en halvtimme få koll på hur distributionen av trycksaker till svenska hushåll förändras.

Den 28 maj har man ett så kallat ”Open Post” med temat ”PostNord börjar dela på fyra dagar” där man ska ge svar på frågor om den nya utdelningsmodellen och andra trender på postmarknaden inför 2021.

Läs mer och anmäl dig på 21grams.se. Det är gratis med antalet platser är begränsat.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.