Logga in

WDP lanserar sitt influencer-koncept – ”Vi kommer trycka ut ett 15-tal shoppar innan julhandeln”

04 november, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Tiktok-profilen Felicia Mikaela är en av de influencers WDP samarbetar med.

I dagarna lanserade We Do Promotion sitt influencer-koncept som varit under uppbyggnad ett tag. Nyligen anställde man  också Teodor Spjut som är ansvarig för det nya affärsområdet och nu släpper man sitt första stora samarbete och flaggar samtidigt för att flera kända profiler kommer avslöjas inom kort.

Det första stora samarbetet man släpper är med Tiktok-profilen Felicia Mikaela som med sina 610.000 följare snabbt blivit en av Sveriges största profiler på plattformen. En snabb titt på Felicias Tiktok-profil avslöjar att hon tycks skapa innehåll med mörk/morbid humor, samt diskutera psykisk ohälsa.

Felicia Mikaela ska nu tillsammans med WDP utveckla en egen klädkollektion som sedan kommer säljas till konsument via en e-handelsplattform som WDP hjälper henne att utveckla.

– Vi driver shopparna och hela faderullan åt dom, vi har en avdelning som bara jobbar med det här på WDP. Vi tar helt enkelt bort deras huvudvärk och hjälper dem skapa konceptet samtidigt som vi jobbar stenhårt med SEO, marknadsföring och e-handel för att få maxad effekt, berättar Sofie Källström för Branschkoll.

När andra jobbar med skyddsutrustning är det de här vi tror på – det är mer kopplat till branschen

Sofie berättar att man redan har ett tiotal profiler signade, som man kommer hjälpa ta fram kollektioner, vilka vill hon i dagsläget inte avslöja. Men det sägs röra sig om välkända profiler på Youtube, Tiktok och Instagram.

– Vi kommer satsa tungt på att bli bäst på att hjälpa influencers att starta egna klädkollektioner, säger Sofie.

WDP kommer alltså hjälpa dessa influencers ta fram egna kollektioner med miljömedvetna och schyssta grundprodukter.

– Vi tror stenhårt på det här, tittar man internationellt så är merch en jättestor del av influencer-affären. Eller titta på spelbranschen, där kan merchandisen ibland vara större än själva spelet. Vi kommer trycka fram ett 15-tal shoppar nu innan julhandeln drar igång. De influencers vi jobbar med är med och tar fram sina egna tryck med våra designers, som appliceras på hållbara produkter, det är ett viktigt led i det här. När andra jobbar med skyddsutrustning så är det här det vi tror på, det är mer kopplat till branschen och har en gigantisk potential, så det känns jättekul att vara igång, avslutar Sofie Källström.

Podd: Han vill omdefiniera tryckindustrin – ”Tillväxtmöjligheterna är enorma”

”Det har aldrig varit en mer spännande tid för den grafiska industrin än den tid vi står inför nu. Tillväxtmöjligheterna är enorma”. Detta säger Henrik Müller Hansen, Gelatos grundare, i det senaste avsnittet av Branschkollpodden. Om du är entreprenör och vill få nya idéer inför framtiden – så är det spännande lyssning. (mer…)

Grundaren lämnar Lasertryk – ska satsa vidare på pizzabranschen

Duon som startade Lasertryk skiljs nu åt, i alla fall som kollegor på tryckeriet, när Anders Grønborg (t.h.) lämnar bolaget. (Bild: Lasertryk)

Anders Grønborg lämnar sina poster på Lasertryk och Scandinavian Print Group som han grundade tillsammans Esben Mols Kabell för över 20 år sedan.

Elanders och Universeum ska folkutbilda om IT-avfall

Elanders i samarbete med Universeum i Göteborg. (Bilder: Pexels och Universeum)

Elanders har inlett ett samarbete med Universeum som är Sveriges nationella vetenskapscenter,

Nu säljer Stordalen (nästan) rubbet till Bonnier

Nu säljer Petter Stordalen 70 procent av sitt bokförlag Strawberry Publishing till Bonnier Books och menar att de är den perfekta partnern för fortsatt tillväxt.

Svensk Direktreklam landar ÖoB och flera andra stora kunder

Henrik Olsson, SDR.

Print och TV starka tillsammans. (mer…)

Vill du fortsätta sälja B2B? Det här måste du göra för att nå fram till kunderna

B2B-affärer görs nu allt mer digitalt. Nya sätt att effektivare göra affärer växer fram i pandemins spår. Hoppar du på tåget?

Ingen ska behöva dö av ett elakt virus bara för att näringslivet ska komma på fötter igen. Ingen måste tillbaka till exakt samma arbetssätt för att få sitt företag att blomstra när pandemin dragit förbi. Branschkoll tar dig med på en resa till andra sidan pandemin och på vägen får du fakta som kan hjälpa dig ta viktiga beslut. Den som ser möjligheter istället för problem kommer att gå vinnande ur krisen. 

–> Visa hänsyn och investera i de bästa verktygen för digital försäljning. Det kommer att ta dig, dina medarbetare och ditt företag till en ny framtid med fler, större och smartare affärer.

Billes går ”all in” på CO2-kompensering – alla trycksaker blir klimatneutrala

Niklas Bille, vd för Billes Tryckeri, jobbar kontinuerligt med att sänka sitt företags klimatpåverkan.

Billes Tryckeri i Göteborg tar nu steget fullt ut och ser till att alla produktioner blir klimatneutrala oavsett om kunden efterfrågar det eller inte. (mer…)

Danagårdlitho går över till grönare transporter

Peter Hjelm, vd för Danagårdlitho.

Danagårdlitho går över till transporter med lägre miljöpåverkan. ”Vi angriper ett väsentligt miljömål”.

Här är branschens 21 superföretag inom print och promotion

Några av de företag som kvalat in på Bisnodes lista över svenska superföretag.

Branschkoll har ännu en gång gått igenom den långa listan över ”superföretag” och letat upp de bolag som verkar i de branscher vi har koll på så att säga. Hör företagen berätta om vad som står bakom framgångarna.