Gå till innehållet

WDP hjälper artisten Sannah Sae med kampanj kring ny singel

Puls

Nyligen släppte Sannah Sae sin nya singel ”Shit va stark”, låten handlar om våld i nära relationer och är skriven till hennes mamma.

– Vårt syfte är att uppmärksamma våld i nära relationer och vår förhoppning är att fler ska börja prata om det här, säger Sannah Sae och hennes manager Jonna Torstensson till Branschkoll.

Kring låtsläppet har man tagit fram en kampanj, delvis baserad på merch. We Do Promotion (WDP) har hjälpt Sannah Sae ta fram en hoodie med texten ”shit va stark”. Alla pengarna från försäljningen av tröjan går till Her House Foundation en stiftelse som hjälper kvinnor som blivit utsatt för fysisk och psykisk misshandel.

I webbshoppen står det:

#shitvastark kommer med ett tydligt mål. Sprida kunskap kring detta samhällsproblem och påminna varje kvinna om – Shit va stark du är.

– Jag är stolt över att We Do Promotion stöttar denna satsning och bidrar till att skapa kunskap i ämnet. Ingen ska behöva uppleva detta. Varken jag, du eller någon annan, skriver WDPs vd Sofie Källström i ett Linkedin-inlägg.

Du kan höra låten och se den tillhörande musikvideon här nedan.

Video från YouTube

Genom att spela videon accepterar du YouTubes dataskyddspolicy.

Källa: youtu.be

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll