Wavemaker växer med nya kunder och nya medarbetare


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print eller Branschkoll Promotion. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
v11: Tryckeriers marknadsföring, Ny offerttjänst, Stockholmstryckeri över förväntan, De tar över försäljning och Förpacknings-AR

Hej,
Det börjar lugna mer sig i momsfrågan men många rykten och frågor finns fortfarande kvar. Glädjande är att den ”fajt” som just nu går i medierna inte har tryckerierna som slagpåse. Det kunde ha blivit så – men just nu är det till största delen lagstiftare, HFD och Skatteverket som får ta skulden.
Tryckeribolaget i Sundsvall har gått ut med en kampanj där man använder Augmented Reality och Instagram för att koppla en trycksak till innehåll på nätet. Ett bra försök, men en utmaning att få någon att engagera sig.
Ineko visar upp trycksakens effektion
Imponerande att se hur nördiga detaljer i trycksaksproduktion bygger bilden av ett tryckeri som ligger i framkant. Ineko gör det under fem veckor i Antalis butik i Stockholm.
Ny svensk trycksakskampanj
När Power of Print avvecklas startar nu det internationella projektet Two Sides i Sverige. Först ut är kampanjen ”Inte konstigt du gillar papper”.
Engelskt tryckeri ger förpackningen liv med Augmented Reality
Glossop Cartons gör digitala lösningar för förpackningar isamarbete med teknikleverantören Nth Degree.
Ny offerttjänst för egenutgivare
På sajten egenutgivare.nu erbjuds, i samarbete med utvalda tryckerier, en gratis tjänst för att få in tryckeriofferter för böcker.
Tryckfaktor och Plockmatic inleder försäljningssamarbete
De två företagen ska sälja varandras material och utrustning
Mohawk investerar i digitaltryckeri och får ”oväntat lyft”
I samband med lanseringen skrev Wall Street Journal reportage om trycksaker, papper och amerikansk pappersindustri som ”fått ett oväntat lyft”.
Mediebyråbarometer: Utomhusreklam ökade
Mediebyråernas medieinvesteringarna backade i februari. Men utomhus ökade med 8 procent.
Reklammarknaden försiktigt positiv
IRM: 2013 slutade på minus – Ökad tillväxt i Q4 – nu höjs prognosen för 2014.
Övrigt
- Olsson & Co i helhetsavtal med restaurangkedjan Harrys
- Korttryckeriet Calligraphen i Munkfors i konkurs
- Justnu köper tryckeri i Uppsala
- Neopost säljer mjukvaror från VBS
- Michael Malmberg ny säljare på Tryckfaktor
- Sju leverantörer visar upp cross media på Sverige-turné
- Hushållens medieutgifter blir alltmer digitala
- Kaigans ackord fastställt – på väg ur rekonstruktionen
- Visutech håller miljöseminarium
- Jämförelsen mellan musik- och bokbranschen haltar
- Affärsmagasinet Forbes till Sverige 2015
- Stampen skrev ner goodwill med 790 miljoner
- Alloffset utvecklades över förväntan
- Mixiprint i Olofström minskade marginalen
- NP-Tryck tog över Halmstad tryckeris försäljningsverksamhet och ökade med 10 procent
- Eskils Tryckeri byggde ut
- Systemtext rekonstruerade och förbättrade lönsamheten
- Nilssons Tryckeri i Bjärnum förbättrade marginalen ordentligt
- Printforce i Kungsbacka sålde för sju miljoner
Maila eller ring om du undrar något.
070-566 09 52
Nils Ringborg blir vd för Holmen Paper

Nils Ringborg har utsetts till ny vd för affärsområdet Holmen Paper och ingår därmed också i Holmens koncernledning.
Nils Ringborg efterträder Henrik Sjölund när denne övergår i sin nya roll som VD och koncernchef för Holmen den 9 april. Nils Ringborg är idag marknadschef på Holmen Paper.
– Nils och hans team på marknadsavdelningen har gjort ett fantastiskt jobb med att utveckla försäljningen under en svår tid. Holmen Paper får en ledare med ett stort nätverk och en bra känsla för våra affärer. Vi får dessutom ytterligare en driven och strategisk kraft i koncernledningen, säger Henrik Sjölund.
– Vi har en klar strategi där den svenska verksamheten ytterligare fokuseras mot specialpapper baserade på färska fibrer och Madrid-verksamheten fortsatt producerar tidningspapper med returfiber som råvara, säger Nils Ringborg.
Rekrytering av ny marknadschef för Holmen Paper pågår.
Visutech håller miljöseminarium

Man ska fördjupa sig i vilka åtgärder man kan vidta för att möta marknadens ökade efterfrågan av miljömärkta produkter och tjänster.
Tryckeri i Instagram- och AR-kampanj

Mediebyråbarometer: Utomhusreklam ökade

Tryckfaktor och Plockmatic inleder försäljningssamarbete
