Wavemaker växer med nya kunder och nya medarbetare


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print eller Branschkoll Promotion. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Heidelberg klimatkompenserar och inför energimätare på tryckpressar

Starkaste Ipad-starten hittills

Fototext öppnar digital helpdesk

Printus byter mjukvara mot tryckvolym

Nytt finskt utvecklingscenter för funktionellt tryck

Det handlar om att med olika tryckmetoder producera produkter med inbygd funktionalitet. Det kan till exempel vara batterier, antenner, bildskärmar och microprocessorer som kan utföra instruktioner och kommunicera med andra enheter via interna nätverk eller internet.
Det finska forskningsinstitutet VTT har nu öppnat PrintoCent, sin första pilotanläggning där företag kan testa och utveckla nya typer av tryckt intelligens som man själva kallar det.
180 personer jobbar inledningsvis på PrintoCent och enligt uppgifter från VTT kan branschen komma att omsätta så mycket som 250 miljarder Euro om 15 år.
På Grafiska Företagens Förbunds årsmöteskonferens, Grafisk Dag, den 19 april i Göteborg kommer VTT att presentera sitt arbete under rubriken ”En global marknad för funktionellt tryck”.
Elanders köper tyska ehandelsbolag och tar sig in på konsumentmarknaden

Bonniers Styleby är Sveriges bästa nya tidskrift

Tidningen Resumé delar ut priset och vinnaren utses av en namnkunnig jury. I år blev det Bonnier Tidskrifters Styleby som vann priset för Sveriges bästa nya tidning.
– Magasinets höga modegrad, spännande idéer, roliga infall och höga kvalitet har hittat fram till läsarna och annonsörerna säger chefredaktör Jonna Bergh i en kommentar
Juryn bestod av Maria Westman (redaktionschef Appelberg), Frida Åberg(printchef Carat), Henrik Frenkel (tidningsentreprenör), Olle Lidbom(mediekonsult) och Claes de Faire (chefredaktör Resumé).
Fakta om Styleby:
- Modemagasinet STYLEBY lanserades i mars 2011 och utkom med sex nummer premiäråret 2011.
- Under 2012 har STYLEBY ökat utgivningstakten och kommer att utkomma med totalt åtta nummer.
- Anmärkningsvärdt är att lanseringen av STYLEBY skett helt utan traditionella kampanjer – i stället satsade STYLEBY på att nå läsarna genom magasinets modechef Elin Klings egna kanaler.
- Redan fem månader innan magasinet fanns bokade tusentals läsare en prenumeration.
- Årsbudget på annonsförsäljningen överträffades redan med STYLEBYs tredje nummer.
- STYLEBYs offciella TS-upplaga (Tidnings Statistik) för 2011 är 29 400 ex.
Läs Billes kundtidning på Ipad

Yann Blandy är Intellectas nya koncernchef

Yann Blandy, idag vd för Cision Europe, har utsetts till ny koncernchef för Intellecta. Han tillträder sin nya tjänst senast den 13 augusti 2012 och Richard Ohlson, som ska gå i pension, kvarstår som koncernchef fram till dess. Detta meddelar Intellecta i ett pressmeddelande.
Yann Blandy är född i Frankrike 1971, utbildad på Sorbonne i Paris och har bott i Sverige sedan 1995. Han har lång erfarenhet av såväl försäljning som företagsledning och har sedan 2007 haft ledande positioner inom Cision, senast som vd för Cision Europe. Cision Europe är en verksamhet med ungefär 300 anställda i sju länder.
– Efter en gedigen rekryteringsprocess är jag och styrelsen mycket nöjda att kunna presentera Yann Blandy som ny koncernchef på Intellecta. Yann är fokuserad på tillväxt och resultat. Han har i sina tidigare positioner visat på en tydlig ledarprofil med stark analytisk förmåga i kombination med ett stort intresse för människor, vilket passar perfekt in i rollen som koncernchef för Intellecta, säger Mats Lönnqvist, styrelseordförande för Intellecta i ett pressmeddelande.
– Jag är väldigt glad för min nya roll. Intellecta är Sveriges ledande kommunikationskoncern och består av många spännande företag och starka varumärken som tillsammans borgar för starka kunderbjudanden. Jag ser fram emot att leda företaget och implementera Intellectas nya strategi, säger Yann Blandy, tillträdande koncernchef för Intellecta.
Richard Ohlson, som 1981 grundade Intellecta, och år 2000 förvärvades av dåvarande börsbolaget Tryckindustri. Richard Ohlson har varit koncernchef sedan 2006 och är en av bolagets större aktieägare.
Foto: Cision
App ska sälja nya Volvo
