Oslo

Visutech söker service engineer

Visutech, founded in 1988, is a group of companies with operations in Sweden, Norway, Denmark, and Finland. The head office is in Gothenburg. Visutech works closely together with several major suppliers and is one of the largest suppliers of digital solutions for the graphic industry on the Nordic market.

Since we provide our engineers with ongoing trainings and have a wide experience of knowledge sharing within the group, Visutech’s service organization is one of the most attractive within the printing industry in the Nordic Region. Currently we have over 20 engineers located in the four countries.

ABOUT THE JOB

As a service engineer at Visutech you will provide our customers with technical support on machines such as Kyocera, HP Indigo and other technologies within Visutech´s product range. Support for our customers will be supplied both remotely and at customer site. You will be the local expert on Visutech’s products and take an important part in the mission to further develop Visutech’s customers, primarily in your local area. You will also be the link between the customer and the manufacturers.

PROFILE

You are self-motivated, social, and driven as a person. You can handle stress well and can work with different types of people and cultures. Since the work involves customer contact it is vital that you are flexible, service-minded and customer-oriented in your approach.

KNOWLEDGE AND EXPERIENCE

Good knowledge in printing technology, electronics, computing, and mechanics is essential. You need to have good PC skills and you should be able to express yourself well in written and spoken English.
Experience in the graphic market is a demand, experience regarding digital printing presses and inkjet technology is of great value. Basic knowledge of pre-press workflow is a big plus.
Good documentation and administrative skills are essential and required for the work.

CONTACT

If you feel that you are the right person for this job, please send your application in English to Karin Rinman at Visutech at: work@visutech.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Adobe lanserar ny lösning för AI-genererade bilder

Oavsett erfarenhet kan alla skapa bilder, ljud, vektorer, videor och 3D-grafik. Det är revolutionernade!

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Roland lanserar budget-flatbäddsskrivare i Europa

”Utmärkt balans mellan funktionalitet och pris.”

Roland meddelade nyligen lanseringen av EU-1000MF, en storformat UV-LED flatbäddsskrivare, på den europeiska marknaden.

EU-1000MF klarar av att trycka på ett brett spektrum av material, upp till 95 mm tjocka, för en mängd olika tillämpningar, inklusive skyltgrafik, event- och butiksdisplayer, inredning och små upplagor av högkvalitativa specialanpassade varor som kan utöka kundernas tryckverksamhet.

Tony Miller, chef för den globala försäljnings- och marknadsföringsdivisionen, säger:

– EU-1000MF är en produkt med utmärkt balans mellan funktionalitet och pris. Hittills har EU-1000MF endast sålts i vissa regioner. Genom att utöka försäljningsområdet till den europeiska regionen syftar vi till att skapa nya möjligheter för att hjälpa våra kunder att expandera sina verksamheter och öka försäljningen.

EU-1000MF finns i två modeller, 4-färg eller 6-färg, med skrivhuvuden i en förskjuten formation för utskrift upp till 27,6 m2/h i 720 x 600 dpi CMYK-läge, vilket gör det möjligt att hantera cirka nio styva 1.220 x 2.440 mm skivor per timme.

UV-bläcket torkar direkt, vilket gör det snabbtorkande och möjligheten att trycka direkt på en mängd olika material såsom akryl, PETG, PVC, skum, PC, trä och aluminiumkompositplattor.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ätbar biljett med hampa vann guld i Cannes reklamtävling

”Buy the ticket, take the ride”

Minns ni Berlins lokaltrafik (Berliner Verkehrsbetriebe) i folkmun BVG som för sisådär fem år sedan tog fram en sko tillsammans med Adidas som fungerade som årskort?

Nu har man om möjligt överträffat sig själva när man tagit fram en ätbar biljett, bestruken med hampaolja för att ”hjälpa resenärerna hantera julstressen”.

Biljetten och dess tillhörande reklamfilm har vunnit guld i Cannes Lion, ett av reklamvärldens mest prestigefyllda priser.

– En ätbar biljett bestruken med hampaolja för en lugn åktur är ett roligt sätt att använda trycksaker, för att citera Hunter S Thompson ”Buy the ticket, take the ride”.

Jens Waernes, en av jurymedlemmarna, motiverade beslutet.

Se hur det fungerar i den välgjorde reklamfilmen här nedan.

Printpower.eu har skrivit om den vinnande biljetten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

UF-företag vann ”årets innovation” för sin smarta förpackning

”Kan ha stora affärsmöjligheter på lång sikt.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons