Logga in

Visutech ökade försäljningen kraftigt

19 januari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Vill du läsa hela artikeln?

För att läsa den här artikeln behöver du logga in på branschkoll.se

Är du inte prenumerant kan du läsa mer om Branschkoll och teckna en prenumeration här.

Klicka här för att teckna prenumeration.

Teckenförklaring:
O
=Nettoomsättning, R=Rörelseresultat, M=Vinstmarginal (R/O), A=Antal anställda, År: Räkenskapsårets slut
Alla siffror i MSEK

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch

Komori i startgroparna att beta-testa sin Landapress

Japanska Komori ska börja testa Impremia NS40 – Komoris Landapress – ”ute på fältet” under våren 2019.

De gör bästa kartongen – enligt varumärkesägarna och konverterarna

The Origin Box är gjord av tre sorters pappersmaterial varav två, Invercote och Incada, tillverkas av Iggesund Paperboard som har ett av branschens mest värdefulla varumärken enligt en ny undersökning. (Bild: Iggesund Paperboard)

Iggesund och Stora Enso – med Billerudkorsnäs som utmanare – det är företagen som har de mest värdefulla varumärkena inom kartongförpackningar i Europa.

Mediebyråbarometern: Tufft för fackpress och direktreklam i september

Siffrorna visar en extra tuff månad för fackpress, direktreklam, dagspress och bio.

Därför skall du som arbetar med prepress och produktion komma till Grafkom Workflow Summit

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit är det ett av problemen man vill lösa – och därför finns ett eget spår med föredrag fyllt av tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg. (mer…)