Logga in

Visutech förstärker med två inom etikett och förpackning

07 februari, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Visutech har anställt en kategorichef för flexibla förpackningar och även förstärkt säljteamet i Danmark.

Anders Wulff startade sin anställning hos Visutech som kategorichef för flexibla förpackningar den 1 februari 2018. Han har över 10 års erfarenhet från förpackningsindustrin och kommer senast från BK Pac där han har varit försäljningschef. Dessförinnan var han säljansvarig för den nordiska marknaden hos Scandiflex Pac. Anders blir stationerad i södra delen av Sverige.

Henrik Dencker är ny i Visutechs säljteam i Danmark. Efter cirka ett år som business manager på IT-företaget Atea är han nu tillbaka i grafiska branschen. Under perioden 2008 till slutet av 2016 byggde Henrik upp affärsenheten för kommersiell tryckproduktion hos klädföretaget Bestseller, där maskinparken på Bestsellers inhousetryckeri bland annat bestod av flera HP Indigopressar – bland annat en HP Indigo 10000.

Detta meddelar Visutech i ett meddelande.

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)