Vinnarna av Promotionbiet

Olsson & Co tar emot priset Årets Kampanj. (Bild: Press)

Här är årets vinnare av Promotionbiet

  • Årets Återförsäljare – NeH
  • Årets leverantör – Vinga of Sweden
  • Årets förädlare – Eklanda Screen
  • Årets hållbarhetspris – Neutral
    Neutral har nischat sig mot att leverera certifierad hållbar textil till branschen. Bolaget har sitt huvudkontor i Danmark och har sedan årskiftet uteslutande egen tillverkning, i Indien.
  • Årets kampanj – Olsson & Co
    Med kampanjen En tröja för ett stolt Malmö så tog Olsson & Co upp kampen mot den negativa publicitet som Malmö fått på sistone. Med hjälp av en t-shirt så lyckades man uppmärksamma den starka gemenskap som finns i staden och över 200.000 människor nåddes av kampanjen. Kunden var Clarion Hotel Malmö Live och i ett pressmeddelande så säger Clarion:– Vi vill att alla våra besökare ska köpa en tröja och att de sedan ska berätta för andra varför de köpte den och vad de fick uppleva i Malmö och vi är naturligtvis väldigt glada över att Olsson & Co vinner pris med vår kampanj. Hela denna kampanjen har fått så mycket kärlek under vägens gång”, säger Camilla Ahlberg, Marketing Manager Clarion Hotel Malmö Live.
Annons

Priset på plast rekordhögt

‎För den som letar efter exempel på inflation i dag är råvaror ett bra ställe att börja på. Koppar, stål, trä och plast är antingen nära eller på rekordhöga nivåer.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri startar postersajt mot nischad konsumentgrupp

Ska hjälpa föräldrar piffa till barnrummen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenska Posterland expanderar till Tyskland

Bara ett halvår efter starten.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Posterföretag fick nästan 5 gånger mer betalt än väntat

Det svenska posterföretaget köptes upp av modeföretag.

redaktionen@branschkoll.se
Annons