Logga in

Venue Retail Group söker Junior Art Director

23 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi erbjuder en arbetsplats med högt tempo och varierande arbetsuppgifter där du får möta många spännande människor. Hos oss får du möjligheten att utvecklas och vi vill ständigt utmana oss att bli bättre. Din insats har stor betydelse och tillsammans med andra engagerade och stolta medarbetare får du vara med och göra skillnad. Vi tror på varandra, vi hjälps åt och med en positiv anda har vi kul på jobbet.

Nu söker vi en Junior Art Director
Som Junior Art Director på vår marknadsavdelning ansvarar du för den grafiska processen vad gäller att skapa nyhetsbrev, framställandet av kampanjmaterial, annonser och produktkommunikation. Du arbetar tätt ihop med övriga personer på marknadsavdelningen samt mot företagets media- och reklambyrå.

Om rollen
• Du kommer ansvara för framtagande av allt grafiskt material
• Originalproduktion för annonser (centralt, lokalt, profil)
• Originalproduktion för digitala annonser
• Formatera och säkerställa att reklambyråns material blir anpassat för butik och aktuell kampanj
• Vara delaktig och behjälplig vid arbetet med våra siter
• Trycksaker som t.ex. POS-material etc.
• Framtagande och uppdatering av redigeringsbara prisskyltar
• Löpande grafisk formgivning från ax till limpa

Vi tänker oss att du
Har en Art Director utbildning och är i början av din karriär med ett strakt sug efter att lära dig mer. Du behärskar och älskar arbetet som Grafisk formgivare och är nu redo för större utmaningar. Du har med fördel erfarenhet från liknande arbete på reklambyrå, produktionsbyrå, designbyrå, inhouse atelje eller motsvarande. Har du erfarenhet från kommersiell retail är detta ett plus. Vi ser att du behärskar Photoshop, InDesign och Illustrator på en avancerad nivå. Kunskap i Apsis är meriterande.

Som person är du
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Ditt kreativa och utåtriktade sätt inspirerar och utvecklar andra. Du är nyfiken, har ett öga för detaljer och vill ständigt utvecklas. Du är vidare prestigelös i ditt förhållningssätt och tvekar inte att kavla upp ärmarna när det behövs. I ditt arbete dyker du gärna ner i detaljer, samtidigt som du har ett ständigt helhetsperspektiv utifrån bolagets kommunikationsstrategi. Du gillar att bli utmanad samt tvekar inte att utmana dina kollegor med ditt nytänkande. Med bibehållen kvalitet och högt tempo har du kapacitet att kontinuerligt driva förbättringar.

Tjänsten är ett föräldravikariat fr.o.m. mitten av augusti 2019 t.o.m.slutet av januari 2020.
Utöver att vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler på Karlavägen så erbjuder vi dig möjlighet till stort eget ansvar och påverkan. Tillsammans med ca 50 härliga kollegor på vårt Powercenter erbjuds du en varierande vardag där ingen dag är den andra lik.

Vi har kollektivavtal.
Venue Retail Group är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt ca 120 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda butikskedjorna Accent, Morris och Rizzo som även finns online, samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken. Vår vision är att vi ska vara Nordens ledande och mest attraktiva aktör inom områdena väskor/accessoarer och skor/accessoarer med stolta medarbetare, partners och kunder.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)