Gå till innehållet

Veckorevyn upphör på papper – chefsredaktören driver vidare varumärket online i egen regi

Puls

Chefsredaktören Irena Pozar tar över Veckorevyn.

Sista numret av veckorevyn som getts ut sedan 1935 är nu tryckt och finns i butikerna runt om i Sverige. Efter årskiftet så går tidningen in i en ny era och kommer hädanefter endast komma ut digitalt.

Det blir tidningens chefsredaktör Irena Pozar som helt tar över driften av Veckorevyn. Tidningen riktar sig främst mot unga kvinnor och att den målgruppen inte läser tryckta tidningar är ingen hemlighet menar Bonnier Magazines & Brands förlagschef Åsa Rydgren:

– Målgruppen unga kvinnor läser inte på samma sätt tryckta tidningar, det är ingen hemlighet, och nu är tiden rätt för att låta varumärket leva vidare helt och hållet i de digitala plattformarna.

– Jag är så otroligt stolt och tacksam över att få driva Veckorevyn vidare, och jag är övertygad om att vi kommer kunna utveckla varumärket framåt, säger Irena Pozar, i ett pressmeddelande.

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll