Veckans produkt: Ett ägg

The thinking Egg är ägget som kan bli den nya fidget spinnern.

Jag vet, det är påsktider och inget kunde vara mer förutsägbart än ett ägg. Men det är just därför som veckans produkt passar så bra, för det är ett ägg, den nutida påskens ursymbol. Men det är inget påskägg, det är motsatsen till hyperaktivitet som följd av en sockeröverdos för att sedan försöka få klart påskmiddagen i ett kök som liknar en scen ur Sagan om ringen – det är ett antistress-ägg.

Veckans produkt är i dagsläget en Kickstarter-kampanj som fått namnet ”The thinking Egg”. Och tanken bakom är helt enkelt att ägget ska skänka en lugnande effekt i den stressiga vardagen, tänk fidget spinner fast för vuxna. Ägget finns i fyra material: furu, mässing, howlit och lavasten, som tillkom efter att de nått 75.000 dollar i backning.

Och att stress behövs reduceras tycks det inte råda något tvivel om, ifall man tillåts att tolka pengarna som projektet än så länge samlat in. Orijin Design Company som står bakom ägget har än så länge fått in 1369 procent av summan de bad om, vilket i skrivande stund är cirka 900.000 kronor (de bad om 65.000 kronor). Men det finns fortfarande drygt en vecka kvar att skänka pengar till projektet så vi får väl se vart det slutar.


Veckans produkt på Branschkoll Promotion är tänkt att inspirera branschen och ge uppslag åt nya idéer. Varje vecka kommer vi utse en ny produkt som på något sätt utmärker sig. Om ditt företag har en produkt som ni vill visa upp för andra aktörer så är veckans produkt en ypperlig annonsplats där ni får chansen att synas för en relevant publik centralt på sajten och i fredagsutskicket. Kontakta david@branschkoll.se vid intresse.

Kraftliner-priset går upp

redaktionen@branschkoll.se

Smurfit Kappa med Amazon-cerifierad förpackning

redaktionen@branschkoll.se

Storinvestering i 7-färgspress

redaktionen@branschkoll.se

3 frågor till Gafs Kartong: ”Vi är i stort sett tillbaka på normala volymer”

redaktionen@branschkoll.se