Välkommen till nya Branschkoll – det finns bara en hemlighet att ha koll på

nya_brko

Nu har vi lanserat vår nya sajt som vi jobbat med under 2020.

Förhoppningen är att det ska bli enklare för dig som läsare att ha koll på vad som händer i din bransch.

Hemligheten först

Klicka på ”Inställningar” uppe till höger för att bestämma vad du ser på Branschkoll.

Hemligheten är vårt nya innehållsfilter där du själv bestämmer vad som ska visas för dig. Inledningsvis finns det två delar att välja på – Print och Promotion. Välj båda eller bara det ena – det är du som väljer!

Längst upp i högra hörnet ställer du in ditt filter – klicka bara på ”Inställningar”. För dig som prenumererar så sparas ditt val om du har loggat in. Har du ingen prenumeration lagras ditt val i en ”kaka” i din webbläsare.

Så här gör du

Kolla det här korta klippet så ser du hur enkelt det är att ställa in filtret.

För alla som jobba med fysisk kommunikation

Branschkoll hjälper alla som driver företag inom visuell och fysisk kommunikation att ha koll på branschens utveckling. Det är en stor och bred bransch som på många sätt också hänger ihop – men varje nisch har sina egna behov. Det är detta som vi löser med nya Branschkoll och innehållsfiltret.

Utmaningen med delbranscher

Eftersom vi vänder oss till flera olika delar av branschen – just nu både till produktmedia/promotion och till den grafiska branschen – har vi en unik utmaning. Det finns de artiklar som är viktiga för alla – men också artiklar som bara ena eller andra gruppen vill läsa.

Det finns två delar av branschkoll – men som också överlappar där det är relevant. Print och Promotion.

Det här har vi nu löst genom ett filter som du hittar uppe i högra hörnet. Där ställer du själv in om du vill se promotion, print eller båda. Om du väljer att visa båda, tänk på att det inte är säkert att alla artiklar ingår i din prenumeration.

Förutom filtret så har vi också uppdaterat designen som du ser, och förhoppningsvis gjort det enklare att navigera på sajten. Vi har moderniserat och tagit fram ett så kallat ”vattenfall”, så när du läst en artikel kommer nästa direkt under. Vi har också gjort om designen på löpsedeln för att du ska få en tydligare överblick av innehållet som finns.

Annonsmöjligheter

För dig som annonsör har vi också starkt vässat dina möjligheter, banners finns nu att tillgå i två olika storlekar. Den bredare som också finns i vissa av våra veckobrev samt det tidigare lite mindre formatet.

Det går att välja vilken målgrupp en annons visas för och nu ligger det annonser även mellan artiklar. Fortsatt tydligt uppmärkt. Under 2020 hade hela Branschkoll nästan 500.000 sidvisningar och du som annonsör kan nu visas antingen för promotion/produktmedia/workwear eller för print, eller för båda.

Det finns också fantastiska möjligheter att hitta nya kollegor på vår uppdaterade jobb-undersida i kombination med vårt nya jobbmejl med platsannonser och nyheter.

Annons

NWG året 2020 – klarade sig bra men kraftigt hack i USA-tillväxten

redaktionen@branschkoll.se
Annons

MEC Medicare lanserar medicinskt snabbtest för Covid-19 i Norden och Baltikum

På cirka 15 minuter får du svar. Testet ska kunna öppna upp för möjligheten att träffas och undvika smittspridning på arbetsplatsen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

”Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fortnox förvärvar offert-företag – som är på jakt efter profilreklamsföretag

En nyligen förvärvad offert-tjänst är på jakt efter fler aktörer inom profil och tryckeri.

redaktionen@branschkoll.se
Annons