v49 – Nya momsdomar, CA köper igen, Ny Göteborgsbyrå och Trädplantering för klimatkompensation
Hej Ola,
Svenska annonsörer satsar på DR och internetmedier. 80 procent av företagen kommer att behålla eller öka sina investeringar i marknadskommunikation 2013. Sveriges Annonsörer har frågat sina medlemmar som naturligtvis sätter digitala kanaler främst – men DR ökar också och går starkare än till exempel TV!
Fyra nya momsdomar
Domarna går i vissa fall på Skatteverkets linje och andra fall ”vinner” tryckeriets kund i sin överklagan mot en följdändring. Domarna bekräftar osäkerheten i hur frågans upplösning kommer att bli.
Sex forskare uttalar sig enigt om metoden som används av många grafiska verksamheter.
Sex av tio kopplar upp sig mobilt
SCBs undersökning ”IT bland individer” bekräftar genomslaget för den uppkopplade individen men täckningen är ett problem.
Avgjort: GS ”äger” Strålfors
Enligt LO har GS organisationsrätt på Strålfors.
Marknadschefsindex: Osäker optimism bland reklamköpare
Konsumtionen ökar även i det fjärde kvartalet i år – om än med lägre takt. Inköp som kräver stora kontantutlägg förväntas dock minska.
- Ny Göteborgsbyrå bildas genom sammanslagning
- Arkitektkopia köper franchisetagare i Borås
- Göteborgsbaserade AFP Tradhouse skarepresentera italienskt tryckeri
- Océ lanserar bredare och snabbare inkjet
- Alla vinnare i 100-wattaren
- Kyocera satsar i Malmöregionen
- Ricoh lanserar mjukvara för PDF-redigering
- S-M Ewert minskade försäljningen
- Vitt Grafiska fortsätter växa
- Strand Grafiska i Malmö gör ännu ett förlustår och är under fortsatt rekonstruktion
- Grafiska Broschyrbolaget i Halmstad växer
- Trio Tryck i Örebro växte och fördubbladeresultatet
- Redo Tryck i Töreboda och Skövde, en del av Intercopy-kedjan, minskar snabbt
070-566 09 52