Gå till innehållet

UPM Raflatac byter namn till UPM Adhesive Materials

Affärsområdet växer bortom etikettmaterial mot grafiska lösningar. Raflatac blir kvar som varumärke för etikettmaterial.

Puls

UPM:s affärsområde UPM Raflatac byter namn till UPM Adhesive Materials från 12 juni 2025, enligt ett pressmeddelande från företaget.

UPM Raflatac förblir ett globalt produktvarumärke inom etikettmaterial.

Namnbytet stödjer affärsområdets strategiska riktning att accelerera tillväxten bortom etikettmaterial. Företaget satsar på grafiska lösningar och tejper.

Företaget har expanderat betydligt inom grafiska lösningar genom förvärven av AMC AG, Grafityp och Metamark. Dessa uppköp breddar produktportföljen, och därför byter man nu namn på affärsområdet.

– Det nya affärsområdesnamnet återspeglar vår utökade portfölj och tillväxtambitioner, säger Tim Kirchen, verkställande vice president för UPM Adhesive Materials.

Mer i ämnet: Etikett

Senaste från Branschkoll