Sponsrat innehåll från Unitedprofile

Tydlig automatiseringstrend av ekonomisystemet hos Unitedprofile

Allt fler har upptäckt möjligheten att koppla ihop Unitedprofiles plattform med sitt ekonomisystem.
Allt fler har upptäckt möjligheten att koppla ihop Unitedprofiles plattform med sitt ekonomisystem.

I januari ökade antalet användare av Unitedprofiles integration mot sitt ekonomisystem med 300 procent, för förenklad orderhantering men även fakturering.

– Januari är den månad då våra kunder vill starta upp året på bästa sätt och ta nya grepp med exempelvis, nya priser, nya kataloger och uppdateringar av system och processer. En trend hos oss just nu som har exploderat är att koppla sitt ekonomisystem mot oss. Och under januari månad tredubblades antalet återförsäljare som valde att skaffa denna integration jämfört med en vanlig månad, berättar Magnus Lindblad konceptansvarig på Unitedprofile.

Trenden visar även att ordrar som läggs i kundshoppar ökar kraftigt. Både kundshoppar och återförsäljares huvudsidor med automatiserade lösningar för ordersynkronisering är en riktigt win-win menar Magnus.

– Istället för att du ska behöva gå in i kundshoppen och manuellt hantera de ordrar som kommit in den vägen så går de ordrarna nu automatiskt in i ditt ekonomisystem, vilket såklart sparar massor med administrativ tid, förklarar Magnus för Branschkoll.

Visma och Fortnox

mange up
Magnus Lindblad

Vilket ekonomisystem behöver man ha för att använda den här lösning?

– Vi har en generell integration mot Visma och Fortnox, så där är det mer eller mindre plug and play, har man något annat system krävs en specialkoppling men det är fortfarande fullt möjligt, säger Magnus och fortsätter:

– Kunderna som integrerat sitt ekonomisystem med Unitedprofile ser verkligen nyttan av att med hjälp av vårt säljverktyg kunna skapa ordern, åt kunden, direkt på sin egen hemsida. Order hamnar sedan på rätt kundkort i ekonomisystemet med priser som alltid stämmer. Syftet med integrationen är att återförsäljaren ska lägga så lite tid som möjligt på administrativa uppgifter som går att automatisera. Detta frigör tid som istället kan användas för att utveckla kundrelationer.

Vi kommer satsa ännu mer på det här framöver

Unitedprofiles lösningar för att koppla ihop sig mot ekonomisystem och andra system har funnits länge men det är nu senaste året det verkligen börjat ta fart och bolaget ska nu satsa ännu mer på att utbilda sina användare i styrkan av integrationerna samt vidareutveckla för att kunna automatisera orderhanteringen än mer.

– Vi kommer fortsätta utbilda våra kunder att komma igång med automatiseringen och visa dem hur man lägger en order på enklast möjliga sätt. Det är naturligt att utvecklingen går åt det hållet! När kunden insett att man inte längre behöver knappa in alla ordrar i systemet manuellt så är man såklart benägen att automatisera det momentet. Vem vill inte spara tid och automatisera bort ett moment många ändå tycker är tidskrävande? Avslutar Magnus Lindblad, konceptansvarig på Unitedprofile.

I viden nedan förklarar Jesper Löfgren på Unitedprofile hur det här går till i praktiken

Läs mer om hur integrationer funkar på www.unitedprofile.se

Annons

Webbinarium: Största utställaren på Drupa – och andra saker att ha koll på inför årets stora mässa

drupa16 jv9230 1800
Ämnen i artikeln: Drupa

I fredags hade nätverket Grafkom ett webbinarium inför Drupa. Här kan du se det.

Om du vill få lite bättre koll på vad som händer på kommande Drupa så kan nu nu se en genomgång som Morten Reitoft från Inkish gjorde för Grafkoms medlemmar i förra veckan.

Se seminariet nedan – men först en lista som sammanfattar en del av det som sägs:

  • Morten ger en övergripande bild av mässan, vilka blir de stora utställarna och vilka kommer inte att ställa ut alls.
  • Även om allt fler leverantörer som ställer ut inte anpassar sina lanseringar lika mycket efter mässan längre så kommer det att vara en hel del stora nyheter som visas upp.
  • 30 procent av alla utställare är kinesiska bolag – vad detta betyder berättar Morten en del om.
  • Allt fler utställare visar upp kompletta produktionsflöden – snarare än fristående maskiner
  • Räkna med massor av robotar
  • Nyheter inom inkjet – bland annat kommer nya affärsmodeller kring färg
  • I vilka hallar finns de små och intressanta start-up-bolagen?
  • … och vem är största utställaren?

Se hela seminariet här:

Ämnen i artikeln: Drupa
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Textiltryckeri försatt i konkurs

Görs på egen begäran.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Så mycket fakturerar profilföretagen kommuner och regioner

Kommuner och regioner 1800

Branschkoll har granskat fakturerade belopp till kommuner från drygt 200 profilåterförsäljare. Här är de som säljer mest till kommuner och regioner – och de som är mest beroende av denna försäljning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu står det klart – SBPR ska läggas ned

sbpr1
Ämnen i artikeln: SBPR

Nyligen höll SBPR ett möte där man beslutade sig för att branschföreningen ska läggas ned.

I ett uttalande till Branschkoll säger styrelsemedlem Cecilia Dellham på Exakt att:

Efter noggranna överväganden har vi kommit fram till beslutet att avveckla SBPR och arbeta med processen med att få över medlemmarna till PWA. På så sätt får vi en samlad förening som står stark och driver våra viktiga frågor vidare för hela branschen. Vi hoppas det arbetet ska vara klart till sommaren.

Nuvarande styrelse har valts om och ska arbeta med avvecklingen

Hon berättar också att SBPRs nuvarande styrelse valdes om i sin helhet och att de kommer arbeta med att avveckla föreningen.

– Vi är tacksamma för alla som har bidragit och deltagit i föreningens arbete genom åren och hoppas att en ny konstellation i PWA ska fortsätta det arbetet för att driva branschen framåt, säger Dellham avslutningsvis.

Ämnen i artikeln: SBPR
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Unitedprofiles nya vd kommer från Ahlsell

alex goot
Ämnen i artikeln: Unitedprofile

Johan Goot med gedigen erfarenhet från workwear-sfären tar över vdposten på Unitedprofile.

Ämnen i artikeln: Unitedprofile
redaktionen@branschkoll.se
Annons

NWG-varumärke i samarbete med skidort

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Merchandise som kategori i Svenska Designpriset – bidragsluckan är öppen

jens design

Svenska Designpriset kör en merchandise-kategori även i år, där designtävlingen firar 20års jubileum. Anmälningsperioden är nu öppen mellan den 19 februari och 14 juni, därefter utses vinnaren av en kompetent jury.

Förra året vann Redgert Comms och Påhlsons Daylight var dubbelnominerade! Vem som vinner i år återstår att se, men det är ett ypperligt tillfälle för branschen att höja merchandise status ytterligare och visa up häftiga projekt.

Läs mer om tävlingen och lämna ditt bidrag på www.designpriset.se.

LÄS OCKSÅ: Vinnarna av Svenska Designpriset i merchandise med mera

redaktionen@branschkoll.se
Annons

PF Concept lanserar nytt varumärke för teknikprodukter

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Olympus ISO-certifierade

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rosendahl Design Group får B Corp-certifiering

Det danska designhuset Rosendahl Design Group har nyligen uppnått B Corp-certifiering och därmed förbinder sig företaget till flera förpliktelser gällande transparens, ansvarstagande samt social och miljömässig prestation.

Certifieringen utfärdas av B Lab, en icke-vinstdrivande organisationen som vill främja mer hållbart företagande genom att sätta standarder och skapa en gemenskap av företag som adresserar dessa samhällsutmaningar.

– Vi vill gärna vara en inspiration för andra och se vår insats skapa ringar på vattnet, säger Henrik Rosendahl, ägare och vd för Rosendahl Design Group, i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons