Logga in

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

26 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer.

Arkitektbyrån Tengboms marknads- och kommunikationsavdelning knoppas av och blir byrån Hjördis som nu tar på sig externa uppdrag, meddelar man på sin sajt.

Byrån, som ska erbjuda varumärkes- och kommunikationstjänster, består av art directors, copywriters, skribenter, konceptutvecklare och gränssnittsdesigners. Emelie Mannheimer är marknads- och kommunikationschef på Tengbom och blir chef för den nya byrån.

Arkitekten.se har skrivit om detta och man lyfter också fram byrån Local som ett andra exempel.

Local skapades nyligen genom en sammanslagning av reklambyrån c/o lönnström och Carlsten Arkitektur & Design. Man lanserade sitt nya företag med ett event där inbjudan var ett kul DR men en riktig ”pop-up” – du ser den nedan.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning. 

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.

Arctic Paper investerar i Polen för bredare produktportfölj

Arctic Paper har genomfört en investering på 10 miljoner euro vid sitt polska bruk i Kostrzyn. (mer…)

Clear Channel höjer priser på utomhusreklam för andra året i rad

Fler skärmar och hög efterfrågan sägs ligga bakom prishöjningarna