Stockholm

Tryggsam söker Graphic Designer

Vill du skapa grafiskt material och designa kreativa skapalser för ett av Sveriges snabbast växande bolag? Tryggsam söker en Grafisk Designer (Orginalare)!

Tryggsam är ett företag med en unik entreprenörsanda, enorma utvecklingsmöjligheter och en påfallande vinnarattityd. Vi är ett av Sveriges mest snabbväxande techföretag som levererar digitala säkerhetstjänster. För oss är det viktigt att våra medarbetare vaknar varje morgon med känslan av att verkligen vilja gå till sitt arbete. Därför lägger vi stor vikt vid möjligheten att utvecklas. Hos oss ingår du alltid i ett starkt team med likasinnade kollegor och är stolta att vi är certifierade av Great Place to Work.

Om tjänsten

Vi söker nu dig som älskar att flytta illustrationer fram och tillbaka i Adobe Suite. Hos oss kommer du arbeta med kommunikation i bild, tryck och video enligt Tryggsams grafiska identitet som är byggd tillsammans med Söderhavet. Vi har även två dotterbolag som behöver din vägledning och öga för detaljer. Din uppgift kommer vara att leda vårt designarbete och skapa inspirerande och engagerande grafiskt material. I rollen som Grafisk Designer ingår du i vårt ”Brand & Marketing Team”.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Producera bilder, illustration och video för hemsidan.
  • Arbeta krossfunktionellt för att skapa sälj- och eventmaterial.
  • Tillsammans med teamets content manager skapa bild- och videomaterial för sociala medier.
  • Planera och analysera kampanjer med E-commerce.
  • Kvalitetssäkring av grafik för samtliga marknadskanaler.

Personlighet och egenskaper:

  • Du älskar att designa och skapa kreativa lösningar via bild och video.
  • Du har ett öga för färg och form samt är intresserad av varumärkesutveckling.
  • Strukturerad, noggrann och resultatorienterad.
  • Du är en mycket god kommunikatör och har en fallenhet för stil och detaljer.
  • Du kan arbeta både självständigt och samarbeta över teamen.

Erfarenheter:

  • Kunskap inom grafisk design
  • Grundläggande erfarenhet av bild- och videoproduktion för sociala medier
  • Hög kunskap inom min två Adobe Suite program, tex. InDesign och Photoshop
  • Kunskap inom UX/UI eller Webbdesign är meriterande

För att fortsätta att vara innovativa och hjälpa våra kunder på bästa sätt tror vi på en kreativ miljö där olika personligheter, erfarenheter och bakgrunder möts. Välkommen att ta med dig just din historia och sök idag!

Start: Enligt överenskommelse

Placering: Stockholm

Omfattning: Heltid

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons