Tryckpressen Ricoh IP5000GP blev ett lyft för SB Jansens direktreklam

Pressmeddelande från Ricoh 2014-10-23

Trycksaks- och reklamleverantören Service Bureau Jansen i Nederländerna har investerat i en Ricoh IP5000GP, en bläckstråleskrivare för löpande bana. Tryckpressen har Ricohs nya bläck Pigment PLUS och multidroppteknik med dynamisk droppstorlek för superb utskriftskvalitet, fullfärg och dubbelsidiga utskrifter utan behov av förtryckt material.

Jansen har även investerat i en Tecnau LasermaxRoll, för- och efterbehandlingsutrustning, en kundkommunikationslösning från GMC Inspire och Ricohs Process Director för ett effektivt arbetsflöde.

SB Jansen som grundades 1953 är ett familjeföretag som historiskt har fokuserat på traditionell direktreklam och övertryck på offsetförberedda rullar. Med sin nya tryckpress har SB Jansen utvidgat sina tjänster inom distribution, automatisering och digital kommunikation. SB Jansen skickar i snitt ut en halv miljon kuvert varje vecka med brev och trycksaker.

– Trycksaker är fortfarande en viktig del av den integrerade lösning vi i dag erbjuder våra kunder. Tack vare den senaste tekniken från Ricoh, som inte kräver förtryckt material, kan vi snabbt och effektivt trycka i fullfärg direkt på vitt papper. Det gör att vi inte behöver producera förtryckta rullar offset, vilket är både tidskrävande och kostsamt. Vi får total kontroll över hela processen. Det betyder också att vi enkelt kan växla från en kunds material till en annans utan att behöva byta pappersrullar. Ricoh IP5000GP ökar effektiviteten på tryckt material. Mer färg och grafik förbättrar kommunikationen och gör trycksakerna mer fängslande och läsvärda, säger Bart Jansen, Director, på SB Jansen och fortsätter:

– Våra kunder beställer allt oftare många små utskriftsvolymer i stället för en miljon trycksaker i taget. Efterfrågan på färg och variabeldatautskrifter ökar också. Företag vill att vi ska hantera deras utskrifter och ta hand om hela deras marknadsföringsprocess. Jag tror att den här trenden kan fördubbla vår årsproduktion till 80 miljoner A4-sidor inom två år.

– Våra kunder har redan tryckt över 65 miljarder sidor i färg med IP5000-plattformen. En sådan omfattande användning av vår inkjet-teknik har vi flexibiliteten att tacka för. Många applikationer kan köras, inklusive direktreklam, affischer, broschyrer, plakat och böcker. Dessutom kan över 400 olika substrat användas. Och som våra kunder ofta säger, vår support och förmåga att hjälpa dem att bredda sina tjänster och öka sin tillväxt är en drivande faktor som hjälper dem att anpassa sig till sina kunders förändrade behov, säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige.

Direktreklam har en spännande framtid eftersom kampanjer blir alltmer sofistikerade, personifierade och förenar digitala och tryckta domäner. Ricoh arbetar tillsammans med industriledande företag som SB Jansen och andra DR-experter för att säkerställa att varumärkeschefer, kreativa reklambyråer och trycksaksleverantörer står bättre rustade att åta sig eller leverera DR-kampanjer med extra värde.

– Ricoh har rätt teknik och är en partner med rätt visioner. Det är en serviceorganisation med stort fokus på att samarbeta för att ytterligare utveckla vår affär och vår service till våra kunder. Genom att utforska möjligheter tillsammans med kunden får man bättre lösningar. På det sättet har vi redan fått nya kunder och beställningar, säger Bart Jansen.

Dubbelt upp i Uppsala

YP Yrkesbutiker har anställt Johan Immelgård som ny platschef för butiken där. Immelgård kommer senast från rollen som vd och grundare av Stjärnafyrkant. Dessutom fyller han år också, så dubbelt-Uppsala!

redaktionen@branschkoll.se

Projob anställer två

Projob har den här veckan välkomnat två nya medarbetare. Till vänster syns Jonas Wikander som kommer in i rollen som key account manager. Wikander kommer senaste från rollen som KAM på Depalma Workwear, dessförinnan var han på Blåkläder. Han har också hunnit med tio år på Triffiq, så minst sagt en erfaren gentleman.

Till höger syns Simon Noreen som ska jobba som säljare på Västkusten. Noreen kommer senaste från Cramo, där han varit säljare. Han har också jobbat på YP Yrkesbutiker och Brothers.

redaktionen@branschkoll.se

Kjellssons Reklam söker Reklamproducent

Vi söker en reklamproducent!

Vi söker den bästa av de bästa!

Vi vill prata med dig som är passionerad och driven!

Kjellssons Reklam har lång erfarenhet inom reklamproduktion. Vi tillverkar allt från små dekaler till fordonsdekorer, skyltar, banderoller och mässmontrar. I anslutning till reklamproduktionen finns även en butik med arbets- och profilkläder.

Vi erbjuder dig:

Ett jobb i en kreativ miljö med nya utmaningar varje dag. En grym arbetsplats med ett passionerat team. Dagarna är garanterat omväxlande och du möter många människor varje dag. En prestigelös arbetsplats med högt i tak där du jobbar nära dina kollegor och våra kunder.

Ditt ansvar:

Montering av fordons- och fönsterdekor
Produktion av reklammaterial
Originalarbeten
Kundkontakter
Dina styrkor:

Goda kunskaper i Illustrator och InDesign
Självgående
Grym på kundkontakter
Gillar att ha många bollar i luften
Modig och vågar utmana traditionella tillvägagångssätt
Teamspelare
Väl utvecklad social kompetens

Skicka CV och personligt brev till jobb@kjellssons.se

redaktionen@branschkoll.se

YP Yrkesbutiker söker Fältsäljare

YP Yrkesbutiker är en rikstäckande kedja inom Yrkeskläder och främst då Blåkläder. Vi förser våra kunder som främst finns inom bygg, industri och service segmentet med arbetskläder, skor, handskar och övriga utrustning såsom skydd. Vi erbjuder våra kunder ett val av inköpskanaler, såsom personlig webbshop eller köp direkt i våra butiker.

YP Yrkesbutiker växer i Stockholm och öppnar i ny lokal i Västberga till hösten!

Nu söker vi marknadens vassaste fältsäljare som tillsammans med vår övriga kompetenta personal ska sätta YP Yrkesbutiker på kartan i Stockholm. Vi öppnar i ny lokal i Västberga med Stockholms största och bredaste sortiment av Blåkläder.

Vilka är YP Yrkesbutiker?

YP Yrkesbutiker är en rikstäckande kedja som idag består av 12 butiker. YP Yrkesbutikers mål är att vara den bästa leverantören av arbetskläder och personligt skydd på den lokala marknaden. I våra butiker finner du Blåkläders produktsortiment och vi levererar ett komplett sortiment inom personligt skydd så som; skor, handskar, andningsskydd, hörselskydd m.m.

Om rollen
Som fältsäljare ansvarar du för ett eget distrikt inom regionen och väl utvald målgrupp. Du är lika bekväm på byggarbetsplatsen som industriföretaget eller den typen av företag och kan navigera i den typen av miljö. Du ansvarar själv för hela säljprocessen från uppsökning av kund till avtalsskrivning.

Genom samspelet mellan våra olika säljkanaler tar vi marknadsandelar där du har en avgörande roll. Din förmåga att samarbeta och se möjligheterna för att utveckla våra kundrelationer är central. Arbetet ställer höga krav på kundvård vilket kräver hög grad av initiativförmåga, du är van att ta ansvar för dina uppgifter och driva processer framåt.  

Vi söker dig som har:

  • Branscherfarenhet från liknande försäljning
  • Stort driv och brinner för försäljning
  • Van vid försäljning och jobba mot uppsatta mål
  • Erfarenhet av B2B-branschen
  • Hög kommunikationsförmåga och se lösningar på de problemföreställningar som kan förekomma
  • B-körkort

Vi erbjuder

Ett mycket intressant och omväxlande arbete där det finns stora möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka. I tjänsten ingår Tjänstebil, dator, och mobiltelefon och givetvis är vi kollektivanslutna. Vidare blir du en del en av en koncern i tillväxt som expanderar både nationellt och internationellt vilket öppnar upp för goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen med din ansökan till oss senast 22 maj 2021. Vi arbetar med löpande urval, skicka därför din ansökan redan idag!  Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss objektivitet.

Välkommen till YP Yrkesbutiker i Stockholm, Västberga (snart)

redaktionen@branschkoll.se