Tryckeriet By Wind kan vinna Guldägg för sitt nya varumärke

Guldägget

Vindkraftverkets roterande rörelse påminner om tryckpressens rytmiska arbete.

Byrån F&B Happy tog fram företagets nya namn och identitet – nu har man chans att vinna Guldägg för sin identitetsdesign. Du kan också betta på vem du tror vinner.

Läs också: Göteborgstryckeriet och Danagårdlitho bildar ny tryckerikoncern

När Göteborgstryckeriet och Danagårdlitho slogs samman förra året ville man skapa ett helt nytt varumärke i den grafiska branchen. Man tog ut svängarna rejält och valde att sätta sin vindkraft i centrum för det nya namnet.

Annons

I samband med att man anmälde sig till Guldägget så beskriver man också tankarna bakom arbetet på ett ingående sätt.

”Eftersom vindkraften är så central, visar logotypen i realtid hur mycket det blåser vid tryckeriet och hur mycket elektricitet som genereras. Bildmärket kan konstrueras i allt från 5×5 pixlar till 5×5 lådor i wellpapp. I en värld av mock-ups, vill By Wind inspirera till produktion på riktigt. Av 3×2 meter stora ark animerade vi bildmärket på plats i tryckeriet på klassiskt blädderblocksmanér och 25 lådor på en pall arrangerades till en roterande animation. En rörelse som även påminner om tryckpressens rytmiska arbete.”

Läs mer om varumärket på guldagget.se där det också finns filmer som beskriver identiteten.

Betta på vinnaren

Det går också att spela i Guldäggbettet på vem man tror ska vinna och i skrivande stund är oddset på By Wind högst av alla i kategorin. Du kan själv satsa ”pengar” här – det är gratis 😉

Läs också: Taberg Media Group sponsrar Guldägget 

Annons

Robot tar över hanteringen av 73.000 tryckplåtar på danskt tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Det går långsamt med skatteåterbetalningarna för profilbranschen

skatt promo 0324
Ämnen i artikeln: Skatteanstånd

Det tillfälliga anståndet med skatten som företag kunde ansöka om under pandemin och fram till förra hösten, spökar för svenska företag när räntan har höjts och återbetalningarna ska göras.

Ämnen i artikeln: Skatteanstånd
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Workwear-aktör lanserar tjänst för reparation av arbetskläder

repair textile

”Vi lanserar en utökad reparationstjänst för utvalda kunder”.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

YP satsar i Skellefteå med förvärv och större butik

Blåkläders dedikerade yrkesbutik gör satsning i Norra Sverige.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De ska leverera arbetskläder till 4.000 anställda

vattenfall workwear

Vattenfall har valt leverantör av arbetskläder.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Profilplagg för 8 miljoner ska eldas upp efter tvist

klader eld

Två branschaktörer och ett byggföretag är inblandade i den tragiska historien.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

OLW släpper merchkollektion – redan slutsålt

pyajamas

För att fira ”ostbågens dag” den 5 mars har OLW släppt en kollektion med merchandise, med totalt fyra unika produkter.

Kollektionen kallas för ”The Cheezier Collection” och säljs via egen ehandel som heter ”The Cheezier store”. I skrivande stund är pyjamasen, hoodien och strumporna slutsålda medan de finns kvar några tofflor.

olw cheezier
Produkterna i OLW:s merchkollektion.

Vem OLW (eller kanske Orkla som äger OLW) har samarbetat med för att ta fram kollektionen framgår inte.

På OLW:s sociala medier är det fullt av kunder som inte hann köpa på sig av de redan slutsålda produkterna.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn och första stora event klart för Torstens idrottshall

craft arena
Ämnen i artikeln: CraftNew Wave Group

Craft Arena blir namnet på Torsten Janssons nya idrottsanläggning i Kosta Boda.

Det står också klart att det första stora evenemanget som kommer hållas där är bordtennis-EM för 13-åringar – ”European Under 13 Championships”.

Läs också: Torsten Jansson storsäljer i NWG

Arenan väntas stå klar i november 2024 och ska bli en en samlingsplats för flera olika sporter, inte minst pingis där man redan har ett damlag som spelar i Superettan och ett herrlag som är en kvalmatch ifrån detsamma.

– Vi är otroligt stolta över att det europeiska bordtennisförbundet, ETTU, har tilldelat bordtennis-EM för 13-åringar till Kosta och vår nya Craft Arena. Vår förhoppning är att detta kommer stärka och utveckla bordtennisintresset i hela regionen och innebära ett riktigt mervärde till den stora satsning vi gör på idrott i allmänhet och bordtennis i synnerhet, säger Torsten Jansson, vd för New Wave Group som Craft Scandinavia är ett dotterbolag till, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln: CraftNew Wave Group
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Torsten Jansson storsäljer i NWG

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ahlsell fortsätter förvärva i Norge

Ahsell har köpt ännu en norsk aktör som bland annat säljer PSU.

redaktionen@branschkoll.se
Annons