Logga in

Tryckeri växer till över 30 miljoner genom förvärv av profileringsbolag

04 februari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Tryckcentrum i Karlskrona köper profilföretaget RC-reklam. Tillsammans ska de nu omsätta 32 miljoner kronor, rapporterar sydostran.se.

– RC-Reklam har ett väl fungerande textiltryck medan vi gjort en massiv satsning på digitaltryck de senaste åren, säger Ulf Dunér, delägare och vd på Tryckcentrum i Blekinge AB i ett meddelande.

Genom samordningen av de båda företagens produktion ska man erbjuda kunderna ett ännu bättre utbud än tidigare.

– Speciellt intressant är också vår satsning på utveckling av RC-Reklams butik med profilprodukter och yrkeskläder.

Tryckcentrum förvärvade KP-Tryck under 2018 och enligt egen uppgift omsatte man 22 miljoner kronor under 2018 – en ökning med 5 miljoner jämfört med 2017. RC-reklam hade en omsättning på 11 miljoner enligt senaste bokslutet.

Båda företagen är belägna några hundra meter från varandra på Tennvägen utanför Karlskrona. RC-Reklam är närmast granne med Printfabriken som för ett år sedan blev en del av CA Andersson.

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.