Tryckeri når framgång med automatisering

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

StroedeRalton lanserar Campaign Builder

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done förlänger tidningsavtal med Bonnier

Outsourcingavtalet som Bonnier Tidskrifter tecknade med produktionsbyrån Done i oktober 2007 har för andra gången förlängts och gäller nu till och med december 2013. Avtalet omfattar ett trettiotal Bonniertidningar som även fortsättningsvis kommer att produceras hos Done, bland annat Damernas Värld, Allt om resor, Sköna hem, Allt om Mat, Amelia och Tara. De specifika tjänster…

Outsourcingavtalet som Bonnier Tidskrifter tecknade med produktionsbyrån Done i oktober 2007 har för andra gången förlängts och gäller nu till och med december 2013.

Avtalet omfattar ett trettiotal Bonniertidningar som även fortsättningsvis kommer att produceras hos Done, bland annat Damernas Värld, Allt om resor, Sköna hem, Allt om Mat, Amelia och Tara. De specifika tjänster som Done levererar är bildbehandling och kvalitetssäkring samt tryckanpassning av dokument.

– Det är glädjande att vi ytterligare en gång får förlängt förtroende av Bonnier. Det visar på att våra tjänster skapar tydliga värden för våra kunder i form av kvalitet och effektivitet. Denna typ av större avtalsbundna uppdrag som sträcker sig över en längre tid är en god säkerhet för framtiden i vårt affärsområde Traditionell Media, säger Peter Heuman, VD på Done i en kommentar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd för Sörmlands Grafiska

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bra tryck i medieinvesteringarna

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ellos kopplar katalogen till webben med QR-koder

I nya höst- och vinterkatalogen använder Ellos en QR-kod på katalogens framsida. Kunder med smartphone kan enkelt aktivera QR-koden och få tillgång till unikt extramaterial och fina rabatterbjudanden.
QR-koden är ett av många sätt att koppla ihop tryckta medier med de digitala.

Allt som krävs är en smartphone och en app som kan hantera QR-kod. Genom att rikta telefonens kamera så att QR-koden på katalogomslaget ryms på skärmen får kunderna tillgång till exklusivt extramaterial i form av filmklipp, nyheter från catwalken och fina rabatterbjudanden.

– QR-koden ger kunden möjlighet att uppleva mer av Ellos. Vi drivs av att kunna leverera spännande erbjudanden som skapar mervärde för våra kunder, säger Eric Dubois, vd Redcats Nordic, i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nyaljus vill expandera – söker återförsäljare

redaktionen@branschkoll.se
Annons

120 nya digitala stortavlor i Stockholm

Den 9 september drar de första digitala skyltarna för information och reklam igång i Stockholms tunnelbana. Det är 120 digitala skyltar på ett 10-tal centrala tunnelbanestationer som inleder satsningen 

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Marknadschefen på väg tappa makten över reklambudgeten

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stampen-gruppen köper Gränstryck (Tanums Offsettryckeri)

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Tryckfolket köper Totalprint

redaktionen@branschkoll.se
Annons