Logga in

Tryckeri lanserar nytt varumärke med bas i Göteborg – ska sälja tryckta inredningslösningar

15 augusti, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Ska göra det lättare för kundernas inredningsidéer att bli verklighet.

Under varumärket Printing Friends (som tidigare var namnet på företagets kundtidning) ska Danagårdlitho sälja tryckta inredningslösningar till bland annat hotell, offentliga lokaler, kontor, butiker och restauranger.

Läs också: Tryckerikoncern söker ”e-commerce manager” till satsning på e-handel

På den nya webbplatsen skriver Printing Friends att de kan erbjuda på tryck på glas, kakel, trä, tyg, papper och ljudabsorbenter och har färger som passar för ett flertal material. Bland kunderna man lyfter som exempel finns Readlys popup-store och hotell U&ME i Umeå.

Basen för det nya varumärket finns i Göteborg där man för några år sedan tog över Litorapid – och man söker just nu en säljande projektledare. Förra året förvärvade man också storformatstryckeriet Print Nordic i Värnamo.

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.