Ängelholm

Tryckaren Engelholm söker Grafisk formgivare

Fullständig jobbeskrivning

Tryckeriet och designbyrån med det lilla extra
Vi söker en grafisk designer/formgivare som är driftig, kreativ och älskar att formge trycksaker och design till webb.

Om du brinner för design, gillar att ha många bollar i luften och vill utvecklas även utanför skärmen så passar du in i vårt team. Du kommer att få jobba direkt med våra kunder, hjälpa dem att skapa original för print och tryck. Det kan vara allt från ett visitkort och foldrar till broschyrer och stora kataloger.

Du kommer få lära dig (om du inte redan kan det) om tryckteknik, storformat och print på olika material men dina uppgifter är i huvudsak att skapa.

Så vi söker dig med öga för detaljer, är noggrann, flexibel och gillar att jobba mot deadlines.

· Du bör ha bra erfarenhet av Adobes större program som InDesign, illustrator och Photoshop.

· Gilla att jobba i team men ändå kunna arbeta självständigt.

· Du tar dig an nya uppgifter med positiv inställning.

· Gillar att ha kundkontakt och förståelse för kundresan.

· Du har känsla för färg, design och formgivning.

· Du är social, framåt, prestigelös och har viljan att bli bättre och lära dig nya saker.

· Du är taggad på att lyfta våra sociala medier och webbsida och ev även kunders webbsidor.

· Erfarenhet av att marknadsföra ett företag på sociala medier och kunna fotografera är ett stort plus.

· Ett intresse och chans att få en stor roll i företaget. Allt du gör har en inverkan på hur vi som företag kommer att utvecklas i framtiden.

Det lilla Tryckeriet med det stora ambitionerna.
Tryckaren har funnits i snart 115 år och vi tog över verksamheten 2017. Sedan dess har vi breddat både sortiment och kundregister och ser till att vi hela tiden följer trender, syns ute på stan och försöker jobba oss in hos de flesta företagen på Bjäre.

Våra kunder är allt från den lilla enmansföretagaren som vill ha hjälp med en snygg flyer eller ny logo till det etablerade storföretaget som vill ha skyltar, profilkläder till sina anställda och större produktkataloger.

Du skulle ingå i vårt team på 6 personer varav en av dem är en designer precis som du. Vi är en brokig skara med lika olika personligheter som vi har arbetsuppgifter men där alla har en lika viktig roll för företaget.

Vi ser fram emot att ta Tryckaren vidare framåt med dig!

Jobbtyp: Heltid

Schema:

  • Dag
  • Måndag till fredag

Erfarenhet:

  • Grafisk Formgivning: 1 år (Meriterande)
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons