Trippel för Antalis – tre nya storformatssäljare på plats

Tre nya på Antalis

Antalis förstärker sin organisation genom att anställa ytterligare två säljare till sin avdelning för storformat och visuell kommunikation.

– Det är med stor glädje som vi hälsar Christer Sehlstedt och Jonas Lundström välkomna till Antalis när dom nu båda tar klivet över till oss. Både Christer och Jonas har tillträtt sina nya roller sedan början av augusti. De är, tillsammans med Andreas Andersson som började i mars, viktiga delar i Antalis satsning att växa ytterligare inom storformatsmarknaden, säger Jonas Palmgren på Antalis

Alla har lång erfarenhet inom ”viscom” och storformat, bland annat från Scandraft där alla tre har jobbat tidigare, och kommer förstärka Antalis position med sin kunskap och kontaktnät, skriver man i ett meddelande.

– Vårt mål är att bli en ännu bättre leverantör och partner till våra kunder och dessa båda rekryteringar ett viktigt steg i rätt riktning för vår strategi.

Annons

Alla dagstidningar backar 2011

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Amerikanska branschorganisationer på väg gå samman

Ämnen i artikeln: NAPLPIA

Det är NAPL och PIA, de två största organisationerna för den grafiska branschen i USA, som nu för samtal om ett samgående. Under ett heldagsmöte tidigare i veckan kom man fram till en gemensam handlingsplan för hur processen ska se ut, rapporterar myprintresource.com

Både Joe Truncale, vd för NAPL och Michael Makin, vd för PIA stödjer inte helt oväntat planerna. Det är naturligtvis inte en fråga om, en sammaslagning kommer att ske, utan när den blir av.

PIA (Printing Industries of America) är en renodlad branschorganisation för grafiska företag, motsvarande Sveriges Grafiska Medieförening (SGM inom GFF) i Sverige. För ett antal år sedan gick GATF, det amerikanska grafiska forskningsinstituetet, ihop med PIA.

NAPL (National Association for Printing Leadership) är en branschorganisation som fungerar med som en utvecklings- och utbildningsorganisation med fokus på ledarskapsfrågor i den grafiska branschen.

Ämnen i artikeln: NAPLPIA
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pinterest är nästa sociala fluga

Ämnen i artikeln: Pinterest
Ämnen i artikeln: Pinterest
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Första storformatslösningen från Memjet

Ämnen i artikeln: InkjetMemjetXanté
Ämnen i artikeln: InkjetMemjetXanté
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nu kan alla rösta i Guldnyckeln

Ämnen i artikeln: GuldnyckelnSwedma

Avgörandet i Swedmas tävling i direktmarknadsföring närmar sig. I Folkets Nyckel kan alla i branschen vara med och avgöra vilket bidrag som är det bästa bland de nominerade. De flesta av vinnarna utses av en jury men tack vare Folkets Nyckel får alla nu en möjlighet att med sin röst påverka vilket bidrag som blir en av vinnarna.

Röstning sker från och med nu fram till 22 mars klockan 15.00 och du hittar den fullständigt beskrivningen av varje bidrag och hur röstningen går till här.

Nedanstående bidrag går att rösta på i Folkets Nyckel inför Guldnyckel 2012.

Telekom-, IT-, el-, olje- och bensinbolag

01  En lönsam julgåva, Bredbandsbolaget av IK Stockholm

02 Fjärrkontrollsförenklaren, Viasat av ROI Division

03 Smakfullt erbjudande från ComHem av Smicker

04  Hantverkarkampanjen, 3 Företag av MRM Stockholm

Finansiella produkter och tjänster samt försäkringar

05 Företagsrådgivare på väg, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann

06 Brevet utan erbjudande, IF av MRM Stockholm

07 Ta hand om kärleken, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann

08 Planera framtiden, SEB av MRM Stockholm/Storåkers McCann

09 Alla uppfinningar är redan gjorda, Chalmers tekniska högskola av Augusti

Samhällsservice, skolor samt ideella organisationer

10 Hjälp barn att hitta hem, Röda Korset av Gadd och Naked

11 Framtidens skolkatalog, Borås Stad av Mecka

12 Elda upp din inbjudan, IHM Business School av Welcom

13 Inte för alla, Bonniers Konsthall av DDB Stockholm

Produkttillverkning

14 Darwin vs. Gutenberg, MittMedia Print av dos Santos & Thunholm

15 Ariel Fashion Shoot, Procter & Gamble av Saatchi & Saatchi

Publicering

16 Firmafest med Arvingarna, Gröna Lund av Pool

17 Återkomsten, Parks and Resorts av Pool

Detaljhandel

18 Lansering av ICA Student, ICA av KING

19 Bränn BH:n, Department and Stores (NK) av Garbergs

20 Jakten på den rätta, Department and Stores (NK) av Garbergs

21 Sportkronan, Team Sportia av Welcom

Övriga tjänster för konsumenter och företag

22 QRistmas!, INGO av INGO

23 FRAMGÅNGSKARTAN: E-HANDELSTESTET, Posten av Åkestam Holst

24 Pick n Play, Mc Donald´s Sverige av DDB Stockholm

25 Origamiarenan, Stockholm Glob Arenas av Pool

Ämnen i artikeln: GuldnyckelnSwedma
redaktionen@branschkoll.se
Annons

KST ny medlem i Swedma

Ämnen i artikeln: KST InfoserviceSwedma
Ämnen i artikeln: KST InfoserviceSwedma
redaktionen@branschkoll.se
Annons

VD i Done avgår men behåller aktierna

Ämnen i artikeln: Done
Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Elanders satsar stort på Molnet

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellectas tryckerier håller ställningarna – byråverksamheten går minus

Ämnen i artikeln: InekoIntellecta
Ämnen i artikeln: InekoIntellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done växer med både digital och traditionell media

Ämnen i artikeln: Done
Ämnen i artikeln: Done
redaktionen@branschkoll.se
Annons