Gislaved

Trioworld söker Marknadskoordinator

Trioworld utvecklar innovativa och hållbara plastfilmsprodukter. Företaget är en av de ledande aktörerna inom segmentet med en omsättning på 5,5 miljarder kronor och 1 200 anställda.

Koncernens huvudkontor ligger i Smålandsstenar och har produktion i Sverige, Danmark, Nederländerna och Frankrike. Produkterna säljs på den globala marknaden.
Trioworld består av fem divisioner där Trioworld Smålandsstenar AB ingår i division Sträckfilm.

Som medarbetare på Trioworld blir du en del av ett företag som aldrig slutar att utvecklas, som vill bidra till att skapa hållbara lösningar, minska klimatpåverkan och göra produkter effektivare och säkrare. Re-thinking plastic, vår tagline, sänder en tydlig signal om vårt starka engagemang för hållbarhet.

Uppdraget
Som Marknadskoordinator koordinerar och stödjer du diverse försäljnings- och marknadsinsatser, både externt och internt. Du utvecklar, supporterar och driver marknadsföringen för våra olika produktområden, och på detta sätt är du med och säkerställer att marknaden växer i enlighet med våra satta mål.

Som Marknadskoordinator ansvarar du för att organisera och driva olika marknadsföringskampanjer. Du arbetar bland annat med:
• Att introducera nya produkter på marknaden, genom exempelvis framtagande av instruktioner, broschyrer, annonser och layoutmaterial
• Projektledning, organisering och planering av vår medverkan i mässor och event
• Att ansvara för och utveckla layouten på våra förpackningar, etiketter och instruktioner
• Att skriva och formge bland annat nyhetsartiklar, interna nyhetsbrev och även med att hantera översättningsmaterial

Du får en anställning i en internationell koncern med världsledande varumärken och produkter som produceras i en toppmodern produktionsanläggning. Vi arbetar intensivt med att vara ledaren inom cirkulär plastanvändning, utan att för den delen tulla på våra produkters erkända kvalitet. Arbetsuppgifterna är varierande och vi vågar påstå att ingen dag kommer vara lik den andra.

Vem är du?
Vi tror att du arbetat inom marknadsföring under ett antal år, gärna i ett bolag av internationell karaktär även om det inte är ett krav. Du har erfarenhet från onlinekampanjer, SEO/SEM och att arbeta med olika typer av sociala medier. Dina projektledaregenskaper är goda och du har även kunskaper inom Adobe Photoshop, InDesign och Illustrator. Du har med fördel en eftergymnasial examen inom marknad.

Ditt arbetssätt präglas av struktur och du har en förmåga att prioritera och lägga upp ditt arbete på ett logiskt sätt, även om vägen inte alltid är självklar. Att arbeta mot deadlines faller sig naturligt för dig och du är inte heller rädd för att ta egna initiativ och komma på nya idéer.

Då du kommer ingå i ett internationellt team behöver du uttrycka dig obehindrat i det engelska språket, både i tal och skrift.

Mer information
Vi ser helst att du skicka in din ansökan på engelska, även om detta inte är ett absolut krav.

Sista ansökningsdag är den 19 september.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Förpackningar med dolda koder – framtidens sopsortering testas i Köpenhamn

Man kallar det den heliga gralen 2.0 och det ska revolutionera hur vi sorterar förpackningar.

redaktionen@branschkoll.se

100 förslag för en hållbar livsmedelsindustri – mer återvinning och fler förpackningsfria alternativ diskuteras

redaktionen@branschkoll.se

Förpackningsstartup tar in 13 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Nordic Paper investerar för ökad pappersproduktion

redaktionen@branschkoll.se