Tre nominerade till Grafiska Innovationspriset

Strokirk-Landströms, PÅ Media och Elanders Fälth & Hässler är de tre nominerade till Grafiska Innovationspriset. På torsdag delas det ut av AGI, i samband med Print-at-work på Grand Hotel i Stockholm.
Nominerade med respektive motivering:

  • Strokirk-Landströms tilldelas årets Grafiska Innovationspris 2011/12 för sitt arbete med att i kommersiella trycksaker lyfta varumärkena hos sina kunders företag. Speciellt avgörande för priset i år är boken för Babybjörn 50 år, där företaget lyfts fram som en spelare i yppersta världsklass – precis som det är.
  • PÅ Media tilldelas årets Grafiska Innovationspris 2011/12 för att de leder vägen för den grafiska branschen in i det moderna mediesamhället. Genom envist och ihållande arbete har de lyckats etablera sig som en partner när kombinationer av digitala och tryckta medier är det som ger bäst resultat.
  • Elanders Fälth & Hässler tilldelas årets Grafiska Innovationspris 2011/12 för sitt skapande av produkter där värdet i trycksaken lyfts fram. Nämnas bör de speciella bildseparationer där svartvita bilder blir bättre än på film och det tryck som motiverar användarna att betala åtskilliga hundralappar per färdig trycksak.

Unitedprofile anställer Sale support

Senaste tillskottet på Unitedprofile är Jonatan Hillerstig som kliver in i rollen som sale support och kommer bland annat jobba med kunder och support.

Här har ni nästa stjärna på Unitedprofile! Välkommen Jonatan Hillerstig som kliver direkt in och axlar rollen som Sale support! Jonatan kommer närmast från återförsäljarledet där han jobbat under sex år. Hos oss på Unitedprofile så kommer han ansvara för kundrelationer genom support, försäljning och utbildning, skriver Unitedprofile till Branschkoll.

redaktionen@branschkoll.se

De får dela på upphandling värd 13 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Två branschaktörer gjorde upp i domstol rörande dåliga munskydd – fick betala tillbaka 180.000

munskydd skyddsutrustning
redaktionen@branschkoll.se

Konsumentverket släpper riktlinjer för vad som gäller kring miljömarknadsföring

hållbarhet miljö

Du som är påläst, tydlig och ärlig inom miljömarknadsföring har allt att vinna.

redaktionen@branschkoll.se