Tingstad lanserar nytt butikskoncept i Malmö – Lämpar sig för stora köp

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Promotion eller Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Ricoh är Heidelbergs digitaltryckspartner

Ämnen i artikeln: HeidelbergRicoh
Shiro Kondo, vd Ricoh och Bernhard Schreier, vd Heidelberg

Heidelberg och Ricoh har idag tecknat ett globalt samarbetsavtal. Det första steget i samarbetet blir att Heidelberg ska sälja Ricohs senaste färgmaskin till sina kunder. Försäljningen startar i april i England och Tyskland för att sedan ”rullas ut” i övriga världen fram till Drupa 2012.

Ämnen i artikeln: HeidelbergRicoh
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Studie och analys av arbetsflöden på Elanders

Ämnen i artikeln: Elanders
Ämnen i artikeln: Elanders
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Skatteverket vill väcka branschens kunder om den nya momsen

Ämnen i artikeln: Graphic Procédé

Skatteverket kommunicerar nu med media om den nya trycksaksmomsen. Hittills har över en miljard kronor begärts tillbaka från hundratals tryckerier.

Idag skriver NyaAffärer om den nya trycksaksmomsen och Skatteverket uttalar sig kring frågan med två budskap.

Ämnen i artikeln: Graphic Procédé
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Editas marginal pressas av minskad efterfrågan på tryck

Ämnen i artikeln: Edita

Editakoncernen redovisade ett resultat för 2010 likt föregående år. Omsättningen låg kvar runt 110 miljoner euro och marginalen minskade till 2,5 procent. Det är byrå- och förlagstjänsterna som håller uppe omsättningen och vinsten.

Ämnen i artikeln: Edita
redaktionen@branschkoll.se
Annons

DR och annonsblad ökade näst mest i januari

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Heidelberg vill ”lugna” svenska kunder

Ämnen i artikeln: HeidelbergJens Cronval
Ämnen i artikeln: HeidelbergJens Cronval
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Branschens PR-arbete kring miljöfrågor ger resultat

Ämnen i artikeln: miljöMiljöpåverkan

Idag publicerade DN en artikel om en tidskrifts klimatpåverkan. Det är studien som gjorts av skogens forskningsinstitut Innventia på uppdrag av Sveriges Tidskrifter som nu uppmärksammats av DN.

Ämnen i artikeln: miljöMiljöpåverkan
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bongs resultat för 2010 – Kuvertmarknaden viker men förpackningsdelen förväntas växa

Ämnen i artikeln: Bong

Rörelseresultat för Bong hamnade på -91 MSEK (65) för helåret 2010. Detta är inkluvive kostnader för samgåendet med Hamelins kuvertdivision på -127 MSEK. I resultatet finns också övriga engångskostnader på -30 MSEK för till exempel effektiviseringar i den nordiska organisationen.

Ämnen i artikeln: Bong
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Done växer snabbt och med lönsamhet

Total omsättning för året uppgår till 114 MSEK, vilket är en total tillväxt om 30 procent. Av det är 11 procent ett resultat av förvärvet av Ottoboni och 19 procent av befintlig verksamhet.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Xerox lanserar inkjet i hög hastighet under 2012

Ämnen i artikeln: InkjetXerox

På Hunkeler Innovationdays gav Xerox fler detaljer kring sin satsning på Inkjet i högre hastigheter. Konkurrenterna finns främst i Océ, HP och Kodak som alla har lanserat sina maskiner och finns på marknaden.

Ämnen i artikeln: InkjetXerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons