Timarco söker Grafisk formgivare

Vi expanderar och har en hel del spännande projekt på gång för att öka vår verksamhet i Europa. Det innebär att vi även behöver öka vår marknadsavdelning med en Grafisk formgivare. Är du sugen på en roll där du får chansen att lyfta ett företags marknadsföring och uttryck till nästa nivå? Är du en fena på Photoshop och digital marknadsföring samt att driva projekt och leda processen framåt? Då kan det här vara rollen för dig!

Om oss:
Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag med egen plattform för e-handel och vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet.
De underkläder vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner.
Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa, vilket innebär att vi nu utökar vår verksamhet.
Vi är ca 50 härliga och engagerade medarbetare som sitter i helt nybyggda lokaler i Arlandastad där vi har både kontor och lager samt gott om parkeringsplatser.
Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com

Om rollen:
Som Digital formgivare hos oss arbetar du brett och varierat med grafiskt och säljorienterat material på såväl operativ som strategisk nivå. Du ansvarar för vår plattform och vårt uttryck via digitala kanaler. Det innefattar bl a arbete med hemsida, nyhetsbrev, produktbilder, SEO/SEM samt skapa content till all marknadsföring. Du jobbar i nära samarbete med våra SEO/SEM resurser och säljavdelningen.
Arbetsuppgifter:
Ansvara för uttrycket i all vår marknadsföring i nära samarbete med kollegorna på marknad och säljansvarig.
Skapa kampanjer och annonser i sociala medier.
Ansvara för att kampanjplanen följs.
Ansvara för den grafiska profilen och det grafiska uttrycket på samtliga hemsidor.
Planering, redigering och skapande av grafiskt och säljorienterat material till nyhetsbrev, slides och banners.

Vem är du?
Vi söker dig med en akademisk utbildning inom området eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av grafisk formgivning, content, digital marknadsföring och e-commerce. Du implementerar kampanjer och är en duktig projektledare för ditt team som tar dig an aktiviteter med ett starkt eget driv. Du har gärna erfarenhet och kunnande inom google ads, google analytics, facebook marketing samt affiliate. Du har stort kunnande inom skapande av grafiskt och säljorienterat material. Du är en fena på Photoshop, redigering och friläggning av bildmaterial samt brinner för digital marknadsföring. Det är mycket meriterande om du har 2-4 års erfarenhet av liknande arbete.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons