Sigtuna

Timarco söker Grafisk formgivare

Vi expanderar och har en hel del spännande projekt på gång för att öka vår verksamhet i Europa. Det innebär att vi även behöver utöka vår marknadsavdelning med en Grafisk formgivare. Är du sugen på en roll där du får chansen att lyfta ett företags marknadsföring och uttryck till nästa nivå? Är du en fena på Photoshop och digital marknadsföring samt att driva projekt och leda processen framåt? Då kan det här vara rollen för dig!

Om oss:

Timarco är ett spännande och snabbt växande bolag med egen plattform för e-handel och vi är marknadsledande inom segmentet märkesunderkläder på nätet.

De underkläder vi säljer är från välkända märken såsom Calvin Klein, Hugo Boss, Triumph, Sloggi, Björn Borg, Abecita, Swegmark, Calida m fl. och vi levererar över 400 000 paket per år till ett värde som överstiger 200 miljoner.

Vi finns med egna företag i de nordiska länderna samt med lokalt anpassade sajter i Tyskland, Nederländerna, Österrike och England. Vårt mål är att bli referensnamnet för underkläder på nätet i Europa, vilket innebär att vi nu utökar vår verksamhet.

Vi är ca 50 härliga och engagerade medarbetare som sitter i helt nybyggda lokaler i Arlandastad där vi har både kontor och lager samt gott om parkeringsplatser.

Vår huvudsajt finner du på http://timarco.com

Om rollen:

Som Grafisk Formgivare hos oss arbetar du brett och varierat med grafiskt och säljorienterat material. Du ansvarar för vår plattform och vårt uttryck via digitala kanaler. Det innefattar bl a arbete med hemsida, nyhetsbrev, produktbilder, SEO/SEM samt skapa content till all marknadsföring. Du jobbar i nära samarbete med våra SEO/SEM resurser och säljavdelningen.

Arbetsuppgifter:

  • Ansvara för uttrycket i all vår marknadsföring i nära samarbete med kollegorna på marknad och säljansvarig.
  • Skapa kampanjer och annonser i sociala medier.
  • Ansvara för att kampanjplanen följs.
  • Ansvara för den grafiska profilen och det grafiska uttrycket på samtliga hemsidor.
  • Planering, redigering och skapande av grafiskt och säljorienterat material till nyhetsbrev, slides och banners.

Vem är du?

Vi söker dig med en akademisk utbildning inom området eller likvärdig utbildning som har erfarenhet av grafisk formgivning, content, digital marknadsföring och e-commerce. Du tar dig an aktiviteter med ett starkt eget driv. Du har gärna erfarenhet och kunnande inom google ads, google analytics, facebook marketing samt affiliate. Du är kreativ och har stort kunnande inom skapande av grafiskt och säljorienterat material. Du är en fena på Photoshop, redigering och friläggning av bildmaterial samt brinner för digital marknadsföring. Det är mycket meriterande om du har 2-4 års erfarenhet av liknande arbete.

Vi har intervjuer löpande och tjänsten kan tillsättas innan publiceringsperioden är slut så vänta inte med din ansökan.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Avisera har kompenserat för 20.000 ton koldioxid – ”bättre än vi kunnat föreställa oss”

Förpackningsföretaget Avisera tog 2017 fram en produktmärkning för klimatkompenserade förpackningar, trycksaker och påsar. Efter att de senaste fem åren klimatkompenserat för tjugotusen ton koldioxid lägger man nu till nya projekt som bland annat ska skydda regnskogen i Amazonas.

– Miljömärkningen Återbära är numera standard hos oss och majoriteten av Aviseras kunder ser det som en hygienfaktor med helt klimatneutrala förpackningslösningar, berättar Rosanna Selén, Head of Sustainability på Avisera.

Sedan lanseringen har Återbära har kunder som J.Lindeberg, Haglöfs, Nudie Jeans, Vagabond och Lyko tillsammans klimatkompenserat för tjugotusen ton koldioxidutsläpp.

– Att vi fem år efter lansering har klimatkompenserad för tjugotusen ton koldioxidutsläpp är ett bättre utfall än vad vi kunnat föreställa oss. Det är ett bevis för att det går snabbt att göra skillnad för miljön när man väl bestämmer sig, säger Rosanna Selén på Avisera.

Klimatkompenserar i Amazonas

För att kompensera kombinerar Avisera nu två nya projekt som är Verra-certifierade enligt VCS-standarden (Verified Carbon Standard). Klimatkompensationen äger rum i Amazonas, Brasilien samt östra Uruguay. I Amazonas verkar projektet för att skydda regnskogen och minska utsläpp genom att förebygga skövling av skog.

– I Uruguay omvandlas mark som blivit skadad av betesdjur till en skog med biologisk mångfald. Som komplement till detta så har projektet skapat en hållbar timmerindustri i landet som är FSC-certifierad. Projektet har redan tiodubblat arbetstillfällena i området.

redaktionen@branschkoll.se

IRM skruvar upp reklam-prognosen för 2021

redaktionen@branschkoll.se

Uniqlo får fortsatt förtroende att klä OS-truppen

os truppen kläder sportswear idrott

Uniqlo som varit officiell klädleverantör till Sveriges olympiska och paralympiska trupper sedan januari 2019 får nu förtroendet i drygt två år till, fram till 31 december 2024 vilket innebär att de kommer att klä de svenska trupperna under spelen i Paris samma år.

Vidare kommer Uniqlo under avtalstiden bland annat leverera kläder till svenska trupperna i olika internationella sportevenemang, inklusive resor, träning och vid mediala tillfällen, det här framgår av att pressmeddelande.

Varit kritiserade

Uniqlo har utsatts för en del kritik de senaste åren, dels har det rått delade meningar om designval, inte minst för OS-damernas fotbolldressar. Men man har också anklagats för att köpa sin bomull från den Xinjiangprovinsen som Amnesty med flera varnat för, något bland annat SVT rapporterat om.

redaktionen@branschkoll.se

De vanligaste misstagen företag gör i sitt långsiktiga varumärkesarbete

redaktionen@branschkoll.se