Logga in

The Brand Concept söker Säljande Projektledare – Hållbar profilreklam

03 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

The Brand Concept hjälper företag att marknadsföra och förstärka sitt varumärke genom produktmedia. Fokus är att arbeta med hållbarhet och innovativa produkter som har en egen karaktär. Vi arbetar till stor del med direktimport vilket gör att vi kan erbjuda unika produkter till våra kunder.

Kanske är du vår blivande Försäljningschef, Inköp-Backoffice eller kanske delägare?

Dina arbetsuppgifter:

Din främsta roll är att ansvara för ett helt nytt profilkoncept inom hållbarhet. Det innebär sortimentsutveckling, produktval med eget ansvar. Du arbetar nära VD men på egen hand löpande. Du skall ansvara för att skapa en bra relation med våra kunder och hjälpa dem att profilera sig på bästa sätt med hållbara profilprodukter.

Arbetet är roligt och omväxlande och ställer krav på dig att du är driven och att driva projekt. Vi arbetar INTE med telemarketing och du får ett eget distrikt där vi till 100 % haft en kontakt inom närmaste året och tar även inkommande samtal, drop in mm.

Du sköter löpande kontakten med dina kunder, hanterar förfrågningar, skapar offerter, order har möten. Du skissar även på förslag och bollar idéer med kunderna och hanterar till viss del eget inköp. Du bestämmer själv hur ditt arbete skall utföras så länge som du kan hålla en tillfredsställande försäljning.

Du blir en del av ett litet ett team som sitter i en butikslokal på Östermalm. Det finns mycket goda chanser till utveckling. Företaget är litet och vår ambition är att vi skall växa med dig.

Om dig

Vi söker dig med branschvana som säljare/kundservice/projektledare från profilreklam (produktmedia), print, expo etc som vill ta ett steg vidare i karriären.

Det finns mycket goda chanser till utveckling. Företaget är litet och vår ambition är att vi skall växa med dig.

Kanske är du vår blivande Försäljningschef, Inköp-BackOffice eller delägare?

Personliga egenskaper:

  • Datavana, speciellt från affärssystem (CRM)
  • Du är kreativ
  • Du är en god kommunikatör

Krav, erfarenhet:

  • Säljare minst 1 års erfarenhet
  • Profilreklam (produktmedia), print, expo
  • Goda kunskaper i office programmen
  • Svenska språket i tal & skrift (mycket goda kunskaper)
  • Engelska språket i tal & skrift (goda kunskaper)

Meriterande:

  • KAM
  • Säljledning
  • Tryckkunskaper
  • Inköp
  • Backoffice

Vi attraherar dig för att:

  • Du erhåller en grundlön samt en bonus
  • Träningsbidrag
  • Fri mobiltelefon med surf
  • Årlig hälsokontroll
  • Du får arbeta på ett centralt beläget kontor med bra kommunikationer
  • Du får möjlighet att utvecklas parallellt med företagets expansion

Omfattning: Heltid men deltid kan diskuteras

Start: Omgående

Ansökan endast via mail med ett komplett CV till info@thebrandconcept.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)