Stenungsund

Textilgrossisten Hefa söker lagerarbetare

Om företaget
Textilgrossisten Hefa AB är resultatet av en sammanslagning mellan Textilgrossisten i Stenungsund AB och Hefa AB. Tillsammans blir vi en komplett leverantör av profilkläder, yrkeskläder och väskor. Vårt fokus ligger på att ge dig som kund en leverantör med stort engagemang och ett brett utbud av kläder och väskor. Vi tillverkar, marknadsför och lagerhåller kläder och väskor under våra varumärken, Cottover®, DAD Sportswear, Derby of Sweden och Graphix. Vi levererar allt från T-shirts, träningskläder, jackor och väskor till återförsäljare över hela Skandinavien och Europa, oftast inom 24 timmar. Huvudkontor och lager ligger i Stenungsund på västkusten – ca 5 mil norr om Göteborg.

Vi drivs framåt av ett ständigt förbättringsarbete och nyckeln sitter oftast i att göra saker enkelt. Vi arbetar i största utsträckning med etablerade återförsäljare, såväl som tryckerier och broderier på alla våra marknader. Till oss är man alltid välkommen!

Textilgrossisten Hefa AB är sedan 2016 ett dotterbolag i New Wave Group AB (publ).

Dina arbetsuppgifter
För Textilgrossisten Hefas räkning söker vi nu en lagerarbetare som ska stärka upp deras team i Stenungsund! Arbetsuppgifterna innefattar plock och pack av ordrar samt truckkörning. Arbetstiden är förlagd till dagtid kl. 7-16. Uppdraget startar omgående och är inledningsvis ett konsultuppdrag via Premier med god möjlighet till övertag av kund.

Din profil
För att lyckas i rollen som lagerarbetare ser vi att du är noggrann, engagerad i ditt arbete och trivs med att arbeta fysiskt. Du bidrar med energi, rätt inställning och gott humör. Erfarenhet av truckkörning samt truckkort är krav och erfarenhet av lagerarbete är meriterande.

Låter det intressant?
Din ansökan senast 30 juni. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Välkommen med din ansökan!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons