Tellogruppen anställer ny försäljningschef

Kristofer Fernström.
Kristofer Fernström. Fotofabriken

Ska guida och kompetensutveckla Tellogruppens kunder.

Tellogruppen genomgår just nu en generationsväxling och satsar speciellt på att utveckla kundupplevelse, marknadsföring och försäljning.

Ett steg i den riktningen är att anställa en ny försäljningschef, Kristofer Fernström. Kristofer har 20 års erfarenhet från tryckeribranschen och kommer närmast från Kartongbolaget och var tidigare på Digaloo i många år samt Gigantprint.

Annons

Kristofer är uppvuxen i Norrköping och började sin nya tjänst den 1 juni.

– Maskintekniskt är vi mycket väl rustade inför framtiden. Nu förstärker vi även när det gäller affärsutveckling och försäljning och Kristofer Fernström har precis den erfarenhet och kompetens vi önskar. Samtidigt föryngrar vi företaget steg för steg, berättar Filip Ringqvist, vd och andra generation på Tellogruppen.

Tellogruppen Magnus och Filip Ringqvist
Bröderna Magnus och Filip Ringqvist driver Tellogruppen med bas i Söderköping. (Bild: Fotofabriken)

Historiskt sett var tryckerikunderna nästan enbart reklambyråer med god grafisk och teknisk kunskap. I dag ser kunden annorlunda ut. Med digitaliseringen har inhousebyråerna och andra typer av kunder som köper direkt blivit fler. Det har skapat nya utmaningar, enligt Tellogruppen.

– Det betyder att kompetensen om tryck successivt har försvunnit från kundsidan och tryckerierna behöver ge en annan typ av service, inte bara vara producent, säger Kristofer Fernström. Vår roll i dag handlar mer om att skapa tighta relationer med våra kunder där vi tillsammans utvecklar trycksaker som kan hjälpa företag och varumärket på deras resa framåt, menar han.

Med nyrekryteringen vill Tellogruppen ta nästa steg i utvecklingen för att kunna möta kunden på rätt nivå, guida och kompetensutveckla samt bygga förtroende. 

– Tidigare har jag jobbat mycket i Stockholm och jag har länge känt att jag vill utveckla något på lokal nivå och känna att jag kan bidra med mina erfarenheter och kompetens. När jag fick veta vad Tellogruppen vill göra, kändes det klockrent, berättar Kristofer Fernström.

Kristofer kommer att vara placerad i Norrköping men ser också att han vill närvara en hel del i Stockholm där företaget växer och självklart även i Söderköping där den största delen av produktionen sker.

– Jag är en person som drivs av utveckling, jag vill jobba framåt och har mycket erfarenhet av det. Tellogruppen är ett mycket fint företag i grunden med stor kapacitet och kompetens och jag ser fram emot att bidra till ett modernare sätt att sälja trycksaker. Vi ska ta ett stort steg när det gäller kundupplevelsen, kunderna ska se oss mer och vi ska finnas närmare våra kunder.

Annons

Vd-byte på etikett- och förpackningsjätte

all4lables
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
Ämnen i artikeln: All4labelsEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Förpackningstryck: Det avgör när Nestlé väljer digitalt eller offset

IMG 0734 1800

✔️Panelsamtal om ”inkjetrevolutionen” inom förpackning ✔️Så tänker storföretaget Nestlé i valet av förpackningstryck ✔️”Det är ett paradigmskifte”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Boxon ska dubbla omsättningen och växa på nya marknader

IMG 0261 1800
Ämnen i artikeln: BoxonEtikett

✔️Boxon Groups vd Fredrik Ståhl om femårsplanen ✔️Ska dubbla omsättningen till 4 miljarder kronor ✔️Hoppas etablera sig i 5-6 nya länder ✔️Ökad e-handelsförsäljning och nya digitala kliv

Ämnen i artikeln: BoxonEtikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Walki investerar i ny produktionslinje för cirkulära förpackningsmaterial

walki2 1800
Ämnen i artikeln: Walki

Walki Group har investerat över sex miljoner euro i en ny produktionslinje vid sin anläggning i Steinfurt, Tyskland, för att stödja övergången till fiberbaserade förpackningsmaterial.

Ämnen i artikeln: Walki
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De höjer priset på well

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nystartad ÅF av arbetskläder i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De köper konkursboet – ”Vi är en väldigt naturlig köpare”

2 1800

✔️Ska ge trygghet till konkursboets kunder ✔️Målsättning att fortsätta växa 15 procent årligen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Klart: Hjalmar E:s konkursbo sålt

hjalmare kontrakt

✔️Verksamheten upphör i Skellefteå ✔️Avser flytta tillgångarna till södra Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Köper två nya digitalpressar – ”Vet att vi måste omsätta mer eller göra förändringar i produktionen”

IMG 2174 1800

Efter pensionsavgångar och byte av administrativt system – tryckeriet skiftar maskinmärke på digitaltrycksavdelningen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri investerar över 20 miljoner kronor i rullinkjet – visar volymökning i år

intellijet parajett

✔️Nya kundaffärer har bäddat för bra start på året ✔️Så mycket har tryckeriets volymer ökat

redaktionen@branschkoll.se
Annons