Logga in

Telias inhousebyrå söker Originalare

20 september, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Är du en formsäker originalare som är grym på att ta fram original och har ett sinne för korrektur? Nu söker vi dig för ett 12 månaders uppdrag till Graphic Studio som är en del av Telias inhousebyrå. Här kommer du trivas som vill vara en del av ett tajt team med härliga kollegor.

Arbetsbeskrivning
I rollen som originalare kommer du arbeta med olika typer av uppdrag men alla med fokus på att ta fram snygga och produktionsklara original. Telia Graphic Studio arbetar med mycket taktisk kommunikation och du kommer arbeta med att ta fram orignal för till exempel:

• Butikskommunikation
• Produktkommunikation
• Eventenheter

I rollen ingår det även samarbete med den digitala inhouseavdelningen.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch