Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Unitedprofile anställer Sale support

Senaste tillskottet på Unitedprofile är Jonatan Hillerstig som kliver in i rollen som sale support och kommer bland annat jobba med kunder och support.

Här har ni nästa stjärna på Unitedprofile! Välkommen Jonatan Hillerstig som kliver direkt in och axlar rollen som Sale support! Jonatan kommer närmast från återförsäljarledet där han jobbat under sex år. Hos oss på Unitedprofile så kommer han ansvara för kundrelationer genom support, försäljning och utbildning, skriver Unitedprofile till Branschkoll.

redaktionen@branschkoll.se

De får dela på upphandling värd 13 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Två branschaktörer gjorde upp i domstol rörande dåliga munskydd – fick betala tillbaka 180.000

munskydd skyddsutrustning
redaktionen@branschkoll.se

Konsumentverket släpper riktlinjer för vad som gäller kring miljömarknadsföring

hållbarhet miljö

Du som är påläst, tydlig och ärlig inom miljömarknadsföring har allt att vinna.

redaktionen@branschkoll.se