Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Snabbväxande leverantör av shoppingkassar finns nu hos Unitedprofile

Carrinet, som grundades 2017 och erbjuder bärkassar både till privatpersoner och som en profilprodukt, har växt kraftigt senaste åren och gått från 1,8 miljoner i omsättning till 11 miljoner kronor vid senaste bokslutet (2019-12).

Nu fördjupar man sin satsning inom produktmedians sfär ytterligare och går med som leverantör hos Unitedprofile.

– Vi upptäckte snabbt att våra produkter var populära företagsgåvor och profilprodukter. Vi har anställt personal med bakgrund inom profil som utarbetat en portfölj av våra smarta miljöprodukter riktad mot företagsprofilering och gåvor, säger vd och grundare säger Mia Ekblad i ett nyhetsinlägg.

Idén föddes på stranden

Idén att starta upp Carrinet sägs ha kommit på de Bohuslänska stränderna där Mia plockade skräp dagligen. Hon utvecklade och tog fram fruktpåsen Veggio som blev en stor succé och starten för företaget som nu har ett tiotal olika produkter inom segmentet med fokus på hög kvalitet och återanvändning.

– Återanvändning är nyckeln till att minska vårt klimatavtryck på jorden. Vi måste satsa på hög kvalitet och produkter som kan användas många gånger om vi ska kunna lämna över vår planet i någorlunda skick till nästa generation, säger Mia Ekblad.  

redaktionen@branschkoll.se

Våra nordiska grannar gör varsitt försök på en fysisk mässa i höst

Förra veckan fick vi information från Villa Gabel i Norge om att man avser att hålla en fysisk mässa i augusti fördelad över två veckor. Och nu i dagarna kom besked från Myvendo Fair i Danmark om att det de facto blir en mässa i Odense, även den nu i augusti.

Villa Gabel, som för övrigt fyller 100 i år, ska hålla öppet vecka 34 och 35, alltså från den 23 augusti till 3 september.

Villa Gabel vill vara med och öppna upp Norge, därför planlägger vi en höstmässa, vi dubblar tiden till två veckor för att sprida ut besöken och kommer ha stränga restriktioner baserat på Oslo kommuns rekommendationer. Skulle det inte gå att genomföra mässan när det är tänkt senarelägger vi den. Vi håller er uppdaterade i våra kanaler, skriver man i ett pressmeddelande.

– Vi prövar att komma igång så får vi se vad som händer, vi kommer scanna alla som kommer in i huset så vi vet exakt hur många besökare det är hela tiden. Det finns fördelar med färre besökare också, längre möten med mer tid till varje besök. Vi hade en minimässa förra hösten och det blev succé, säger Paal Sjøvall på Fruit / Villa Gabel till Branschkoll.

Du som har Corona-pass är välkommen till Odense

Eller om du testar dig när du reser in i landet. Myvendo Fair ska hållas i Odense den 10-11 augusti.

Riktlinjerna för mässor i Danmark är på plats, du kan nu besöka Skandinaviens största promotionmässa. Från och med den 26 juni är EU Corona passport en realitet. Du skall ha Corona-pass. Icke vaccinerade personer ska testas vid inresa i Danmark, skriver Myvendo Fair i ett pressmeddelande.

Några av säkerhetsåtgärderna man vidtar är, mer platts i hallen, fyra meter breda gångar med avståndsmarkeringar. De minsta båsen kommer vara 12 kvadratmeter. Man delar ut munskydd och handskar till alla och handsprit ska finnas tillgängligt överallt i mässhallen.

Mer information om Myvendo hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se

Göteborgsvarvet ska satsa mer på profilprodukter – de får uppdraget

redaktionen@branschkoll.se

EU och Storbritannien ingår formellt handels- och samarbetsavtal

redaktionen@branschkoll.se