Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Smurfit Kappa storinvesterar i Tyskland

redaktionen@branschkoll.se

Ingli tog några rejäla kliv framåt i hållbarhetsarbetet

penna profilreklam

Pennleverantören Ingli har nu släppt sin hållbarhetsrapport för 2020 och rapporten visar att man under de senaste åren gjort flera lyckade initiativ och åtgärder för att minska sin miljöpåverkan.

Majoriteten av de pennor man handlar med är fortsatt från ny plast, strax över 20 ton. Näst största kategorin är trä och PLA, på strax över 10 ton. Pennor från återvunnen plast utgör nu 3,9 ton årligen.

50 procent av alla pennor man sålde var så kallade ”ECO-pennor”.

Ingli har också lyckats reducera mängden kemikalier som används i produktionen, siffran har nästan halverats de senaste sex åren.

Antal liter kemikalier som används i produktionen av Inglis pennor. Bild: Inglis hållbarhetsrapport 2020.

Solceller på taket

Under 2020 har man också täckt taket av sina lokaler med solceller som genererade 17.106 kWh under 2020. Elen används till uppvärmning, och drift av fastigheten och tryckmaskiner.

Mer om Inglis hållbarhetsarbete kan du läsa i deras rapport som du hittar här.

redaktionen@branschkoll.se

Produktmedia klarade blodbadet med hedern i behåll

Produktmedia klarade det svåra året 2020 något bättre än genomsnittet.

redaktionen@branschkoll.se

Liketoppen: Nostalgi och kvalitet – pennan som blev ihågkommen

penna
redaktionen@branschkoll.se