Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Annons

Satsar på svensk textiltillverkning – bygger ny dubbelt så stor fabrik

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Craft i samarbete med Nordiska Textilakademin ska up-cycla gamla Hammarbytröjor

Craft och Hammarby Fotboll inledde nyligen ett samarbete med Nordiska Textilakademin (NTA) inom vilket man ska omvandla och återanvända Hammarbymatchtröjor som blivit över eller inte kan användas. Syftet sägs vara att ”väcka tankar och idéer kring hur ett befintligt plagg med lite kreativitet kan bli till något nytt”.

– Vi på Craft ser fram emot att genom projektet öppna upp sinnet och se hur en gammal matchtröja kan få nytt liv. Det känns extra bra att vi kan föra samman kreativiteten och kunskapen från NTA-studerande i Borås med Hammarby Fotbolls starka varumärke och de grönvita färgerna som betyder så mycket för så många, säger Herman Oscarsson Sales Merchandise & Partners på Craft, i ett pressmeddelande.

Studenterna på NTA sägs ha full frihet till att omvandla hela eller delar plagget till nya kreationer och textila produkter. De kan även addera andra material för att stärka upp produkten, enda kravet sägs vara att det ska finnas ”en tydlig Hammarbytouch”. 

Tanken sägs vara att projektet ska gå i mål till sommaren och då förhoppningsvis myna ut i ett antal nyskapande intressanta produkter och möjligen att någon av produkterna kan ”produceras i större omfattning”.

Kanske betyder det att produkterna kommer återsäljas som merch?

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Är hamparevolutionen äntligen här? Patagonias nya kollektion av arbetskläder kan vara startskottet

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gibon och Ricoh i avtal

Gibon ska börja erbjuda Ricohs sortiment av interaktiva skärmar och konferenslösningar, samt deras utbud av multifunktionsskrivare och grafisk produktion.

– Vi har gått från att representera enskilda leverantörer till att bli en leverantörsoberoende företagsgrupp med en strategi för flera varumärken. Det behövs för att kunna erbjuda den breda teknik som kunderna efterfrågar och hålla jämna steg med de snabba förändringar som sker idag. Vi ser nu fram emot ett långt och nära samarbete med Ricoh samtidigt som vi fortsätter att arbeta tillsammans med våra tidigare leverantörer, säger Mia Åslander, vd för Gibon.

redaktionen@branschkoll.se
Annons