Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Det helautomatiska CRM-systemet

redaktionen@branschkoll.se

UPPDATERAD: Skatteverket vinner i två nya momsdomar

redaktionen@branschkoll.se

EFi visade affärssystem för förpackningsbranschen

Robert Stake, Morgan Axelsson och Steve Green på EFI visade affärssystemet Radius för besökarna på Empack.
Robert Stake, Morgan Axelsson och Steve Green på EFI visade affärssystemet Radius för besökarna på Empack.

Empack: Mjukvarujätten EFI ställde för första gången ut på förpackningsmässan Empack i Stockholm i förra veckan. På plats var Steve Green från England för att visa upp det specialanpassade affärssystemet Radius för förpackningstillverkare.

– I förpackningsbranschen är det är mycket återkommande jobb, långa kontrakt med avrop och en avancerad versionshantering. Då har man stor nytta av ett sepcialanpassat affärssystem, säger Steve Green på EFI när Branschkoll träffar honom i montern på Empack-mässan.

redaktionen@branschkoll.se

Arctic finslipar nytt förpackningsmaterial

Lina Åkesson, Maria Cederhorn och Gabriella Larsson på Arctic pratade med besökarna på Empack om sitt nya förpackningsmaterial AP-Tec.
Lina Åkesson, Maria Cederhorn och Gabriella Larsson på Arctic pratade med besökarna på Empack om sitt nya förpackningsmaterial AP-Tec.

Empack: Det är första mässan som Arctic är med på och pratar om sitt nya förpackningsmaterial AP-Tec.

– Vi har finslipat produkten tillsammans med kunderna sedan lanseringen för ett år sedan och det har blivit ännu bättre, säger Maria Cederhorn på Arctic Paper Grycksbo som utvecklar AP-Tec.

AP-Tec lanserades i oktober förra året och består av tre olika produkter:

  • AP-Tec Liner är en högvit, bestruken helblekt liner speciellt lämplig för förtryckning och laminering på enkelwell eller solidkartong.
  • AP-Tec Pack är en högvit, dubbelsidig, bestruken finkartong speciellt avsedd för mindre kapslar med höga krav på tryckkvalitet.
  • AP-Tec Flex, ett högvitt, bestruket förpackningspapper som lämpar sig väl för extrudering och laminering av papper till s.k. flexible packaging.

Länk: Arctic Paper AP-Tec

redaktionen@branschkoll.se