Team Workwear lanserar egen kollektion med varselkläder

Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.
Två av produkterna från Team Workwears nya varselkollektion.

Under Team Workwears egna varumärke Durables har man nu lanserat en egen varselkollektion.

– Vi ser ett alltmer ökat behov och efterfrågan av varselkläder inom flera olika kundgrupper. Man märker att allt fler företag börjar ta säkerhetsfrågan på allvar. Med vår egen varselkollektion kan våra medlemsbutiker nu erbjuda sina slutkunder bra och prisvärda alternativ, säger Per Spett, kedjeledare på Team Workwear, i ett pressmeddelande.

Stärker sitt erbjudande i upphandlingar

LÄS OCKSÅ: Nu är det officiellt – Gosh blir Team Workwear

Team Workwear drog igång satsningen på det egna varumärke Durables under 2019.

– Vi jobbade redan med de bästa leverantörerna och varumärkena inom arbetskläder men med egna märkesvaror kunde vi komplettera vårt utbud med prisvärda basprodukter. Därmed kan vi nu stärka våra medlemsbutikers konkurrenskraft mot kunder och i upphandlingar där priset är en viktig faktor, avslutar Per Spett.

Annons

Inriver tar in 83 miljoner i riskkapital

Inriver som utvecklar ett produktinformationsverktyg (PIM) är på väg mot en global expansion och därför tar man in kapital för att snabbt kunna växa, rapporterar bland annat Breakit.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fakturabilaga och direktreklam omformas till tidningar

Det är energibolaget Fortum som i en process att göra sin kommunikation mer redaktionell omformar bland annat fakturabilagan Energihjälpen till en tidning. Contentbyrån Baluba Branded Content är byrån som fått uppdraget skriver Dagensmedia.se.

 

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Jätteaffär mellan finska tryckerier

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lidl lanserar egen tidning

Contentbyrån Make Your Mark producerar Lidls tidning Käk som ska komma ut med fyra nummer per år och distribueras i butikerna, skriver Dagens Media.

redaktionen@branschkoll.se
Annons